Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Από τα 380 ftp που είχα πριν παρατήσω τη κούρσα, με πέταξε στα 310.
Με λίγη προσπάθεια θα ανέβει όσο θα είμαι επαρχεία
 




bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Σώτο σε συνέχεια αυτού που συζητούσαμε στο στράβα, έχω τη αίσθηση ότι τα δισκόφρενα στρεσάρουν αρκετά τις ακτίνες στη κούρσα, δεν νομίζω πως έχει να κάνει με τις αέρο ακτίνες και κατ'επέκτασημε με τα αλουμινένια καψούλια.
Οι ακτίνες είναι λίγες για τη δύναμη που μπαίνει μονόπατα και αυτό πιστεύω προκαλεί τη θραύση στις ακτίνες σε βάθος χρόνου.
Το πρόβλημα συνήθως είναι έντονο με το εμπρόσθιο τροχό, καλείται να διαχειριστή όλες αυτές τις δυνάμεις, + το βάρος του αναβάτη, + τις οποίες κακοτεχνίες των δρόμων κλπ.
Να φανταστώ πως πάλι με το μπροστά τροχό είχες θέμα?
 
Last edited:

Μηνύματα
22.475
Reaction score
16.542
Όχι, με πίσω τώρα, και χωρίς κάποιο φρενάρισμα (δεν κατάλαβα και τι έγινε, άκουγα ως συνήθως μουσική από τα ακουστικα, αλλά ενα κλανκ κλάνκ, μου φάνηκε παράξενο να είναι από τη μουσική! Νόμιζα στην αρχή ότι κάτι έγινε με τα φρένα, αλλά όταν είδα ότι δεν ήταν κι αυτό, σταμάτησα και είδα τι ήταν). Ίσως ενισχύθηκε το πρόβλημα γιατί μάλλον είχα στο λάστιχο και μεγαλύτερη πίεση από ό,τι συνήθως (πρέπει να αλλάξω τρόμπα, λέει ό,τι θέλει, και φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό μανόμετρο της BBB τα έχει δει κι αυτό).

Έχω γράψει βίντεο του ίδιου δρόμου, αλλά στο πήγαινε, το σπάσιμο έγινε στην επιστροφή. Θα δω αν φαίνονται (με τη σταθεροποίηση της κάμερας όλα φαίνονται βούτυρο λιγο πολύ) τα αυλάκια που έχουν σκάψει και αφήσει πιο χαμηλά μετά... άχρηστοι, γμτ τους μέσα!

ΥΓ. Από ό,τι βλέπω φαίνονται, θα ανεβάσω ένα κλιπάκι στο yt του κομματιού αυτού, σε ένα από αυτά τα αυλάκια έγινε η ζημιά στην επιστροφή.
 
Last edited:

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Οι κακοτεχνίες πάντα είχαν αρνητικά αποτελέσματα στους τροχούς της κούρσας.
Έχω πολύ καιρό που κάνω έρευνα για τροχούς στο mtb, η τροφή για σκέψη προέρχεται κυρίως από εκεί και τις διαφορές υλοποιήσεις.
Είχα καταλήξει στους dt swiss XR 1700, διαβάζοντας διάφορα όμως από εδώ και εκεί κατέληξα ότι δεν είναι πολύ καλή ιδέα η υλοποίηση των Straight Pull ακτίνων στα δισκόφρενα. Στους τροχούς επιδόσεων βάζουν μάλιστα και 28 ακτίνες μπρος-πίσω, κυρίως για να μειώσουν λίγα γραμμάρια επιπλέον.
Μεγάλο μπέρδεμα εντέλει η φάση με τις διάφορες τεχνολογίες στους τροχούς, κάνουν και ένα τσουβάλι παράδες εντωμεταξύ...
 

Μηνύματα
22.475
Reaction score
16.542
Κοίτα εδώ, λες και είναι προγραμματισμένες παγίδες.... (αυτά είναι του τελευταίου μήνα, πριν 3-4 εβδομάδες που είχα κάνει τον κύκλο από Κάντανο, δεν υπηρχαν).

 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Δεν πιστεύω πως φταίνε τα αυλάκια που είδα Σώτο, στη Αθήνα πίστεψε με είναι πολύ χειρότερα τα πράματα σε σχέση με το κομμάτι δρόμου που είδα στο βίντεο.
Η ακτίνα που είναι να σπάσει έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση μέρες πριν, μια κακοτεχνία του δρόμου είναι συνήθως η αφορμή, όχι η αιτία.
 

Μηνύματα
22.475
Reaction score
16.542
Ε πως δεν φταίνε, αφού αμέσως μετά από αυτά έγινε η ζημιά. Το θέμα είναι ότι αυτά πάνε σωρευτικά, δεν είναι η μία φορά, αλλά οι δεκάδες, εκατοντάδες φορές που περνάς από τετοιες ανωμαλίες, ε... κάπου κουράζεται το μέταλλο, και μπανγκ...

ΥΓ. Το ιδιο λες και εσύ βέβαια, στην εξήγηση... Αν δεν ήταν η κοπωση του μετάλλου, θα έπρεπε να πέσει το ποδήλατο σε 30 εκατοστά (οκ, υπερβολή) τρύπα για να σπάσει... αλλά με το συνεχές χτύπημα, ήρθε η ώρα της ακτίνας αυτής.

ΥΓ2. Ο μισός δρόμος στο κατέβασμα από Καλυδωνία προς Κισσαμο έχει χιλιάδες ανωμαλιες (τρύπες, χαλασμένη άσφαλτο, κλπ, πολύ χειρότερο από αυτό στο κλιπάκι), το έχω στο βίντεο όλο. Τον άλλο μισο τον έχουν ασφαλτοστρώσει με νέα και καλή άσφαλτο! Ένα κομμάτι νέα άσφαλτο, ένα παλιά, ένα νέα, ένα παλιά! Τι σκτ σκέφτονται και τα φτιάχνουν έτσι... σποραδικά!
 
Last edited:

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως ανάλογα τις συνθήκες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε θα πρέπει να γίνεται και η αγορά τροχών.
Οι scribe πχ. έχουν 20 ακτίνες μπροστά και 24 πίσω, όταν οι περισσότεροι τροχοί επιδόσεων έχουν 16-21.
16-21 σε ακτίνες είναι θεωρώ πολύ μικρός αριθμός υποστήριξης για τα ελληνικά δεδομένα των δρόμων και για αναβάτες που τρώνε όλο το φαγητό τους. (αναφέρομαι γενικώς)
 

Μηνύματα
22.475
Reaction score
16.542
Γκράβελ θα το κάνω μου φαίνεται, με λάστιχα 32 ή 35! Αλλά δεν χωράνε γμτ στο Cube αυτό! Νομίζω μέχρι 28 (με το gatorskin ήταν ελάχιστο το περιθώριο στο πίσω τροχό). Αλλά σοβαρά τώρα, με τους δρόμους που έχουμε, μόνο τέτοια λάστιχα και τροχοί για πιο σκληρή χρήση, κάνουν.. τι να τους κάνεις του ελαφριούς και γρήγορους και τα στενά λάστιχα, αν είναι να έχουμε τέτοια προβλήματα. Το ΜΤΒ τέτοιες ανωμαλίες τις βλέπει και γελά... :laugh: :roflmao:

ΥΓ. Οι DT που έχω, 24 μπρος πίσω έχουν...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Κοίτα η λογική λέει πως έχοντας φαρδυτερα στεφάνια, έχεις λιγότερο psi αέρα στα ελαστικά, αυτό σημαίνει πως το σύνολο απορροφά καλύτερα και ανώδυνα τους κραδασμούς, βάζοντας και λίγο πιο φαρδύ ελαστικό τα πράματα γίνονται ακόμα καλύτερα.
Προσωπικά πιστεύω πως το όριο σε κούρσα είναι τα 28άρια ελαστικά, από εκεί και πέρα (εφόσον χωράνε στο πλαίσιο) αυξάνεται δραματικά η τριβή του ελαστικού με το δρόμο, με τις ανάλογες αρνητικές επιπτώσεις
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.805
Reaction score
21.681
Παιδιά, μου έχει σπάσει ακτίνα, στον πίσω τροχό , την ώρα προπόνησης στο roller, τι συζητάτε τώρα... Οι τροχοί που χρησιμοποιώ στις προπονήσεις έχουν να πατήσουν άσφαλτο πάνω από 3 χρόνια.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.128
Reaction score
49.375
Σε πάνω από 80.000 χλμ. σε δρόμο δεν έχω σπάσει ακτίνα σε κανέναν από τους τροχούς που είχα Γιώργη.
Εκτός από τους τροχούς που είχα στο τροχαίο, τους ανέλαβε κατάστημα των Αθηνών και είχε μαζέψει υπερβολικά τις ακτίνες για να τους φέρει στα ίσια.
Μετά στο δρόμο έσπαγε ακτίνες ο πίσω τροχός.
Όσο συντηρώ μαναχός τους τροχούς που είχα κατά καιρούς, δεν είχα πρόβλημα ποτές.
Κάπου είχε πάρει το μάτιμ ένα τεστ που έκανες ένας Αμερικανός, δοκίμαζε σε εφελκυσμό το σημείο θραύσης σε ακτίνες από ατσάλι και κάρπον.
Αν θυμάμαι καλά η ακτίνα από ατσάλι έσπαγε σε κάτι τόνους.
Στο δρόμο οι συνθήκες θραύσης μιας ακτίνας δεν είναι όμως τόσο ιδανικές όσο στις δοκιμές. Οι δυνάμεις εκεί ποικίλουν, σημαντικό ρόλο παίζει και η διάβρωση σε ακτίνες ή καψούλια.
Ο τύπος στις παραπάνω δοκιμές έλεγε επίσης πως ποδήλατο που κινείται και αποθηκεύεται σε περιοχές που έχει κοντά τη αύρα της θάλασσας θα αντιμετωπίσει προβλήματα με τις ακτίνες, σαν λύση έδινε για μεγαλύτερη μακροζωία τις ακτίνες από ατσάλι και καψούλια από ορείχαλκο για περιορισμό στη διάβρωση.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.179
Reaction score
92.020
Πρέπει λοιπόν να βρω thru-axle adaptor για να το μοντάρω γιατί είχα quick release. Μου έδωσαν ένα που είναι για Elite trainers να δω αν κάνει. Αν όχι θα μπλέξω με αυτούς:

Ο αντάπτορας της Elite δεν έκανε. Πιθανόν να έμπαινε με πατέντα αλλά δεν ήθελα να πάρω ρίσκα με νέο πλαίσιο.

Αμέσως ξύπνησε το καταναλωτικό ένστικτο και άρχισα να ψάχνω για νέο προπονητήριο μέχρι 6-7 κατοστάρικα. Είχα καταλήξει σε 2-3 μέσω bike24. Είχα όμως μία αναστολή. Η γνωστή Zwift με τη πιο δημοφιλή εφαρμογή στον κόσμο παρουσίασε και προπονητήριο στα 500€ με πολύ καλά reviews. Πότε θα κυκλοφορήσει εμπορικά; Σύντομα...

Η Robert Axle Project ήταν η επόμενη (προσωρινή) λύση. Ο οδηγός στη σελίδα της με καθοδήγησε στην επιλογή του απαιτούμενου thru-axle για το Emonda. Υπήρχε όμως μία διαφορά όσον αφορά το μήκος του. Έστειλα email και μου απάντησε την ίδια μέρα με το σωστό μοντέλο. Το παράγγειλα από το bike24 και ήρθε χθες. Πολύ προσεγμένη κατασκευή και αναλυτικές οδηγίες. Το έβαλα σε 2 λεπτά και μετά "ανέβασα" το ποδήλατο στο trainer. Όλα κομπλέ. :)

Πρώτες εντυπώσεις (εσωτερικού χώρου) για το ποδήλατο μετά από ένα πεντάλεπτο τεστ σε σχέση με το Madone του 2011. Λιγότερο επιθετική στάση. Πιο μαζεμένο. Μεγάλο πλεονέκτημα για μένα που δεν καίγομαι για αεροδυναμική στάση. Λόγω αυχενικού συνδρόμου από νεαρή ηλικία, μετά από αρκετές προπονήσεις με το Madone είχα πονοκεφάλους και ιλίγγους. Ελπίζω να βελτιωθούν τα πράγματα.

Με ξάφνιασε η απόδοση της Shimano 105 R7000. Στο παλιό ποδήλατο είχα την Ultegra 6700. Οι αλλαγές είναι σε άλλο επίπεδο ευκολίας, ταχύτητας και σιγουριάς. Χ3στηκα για τα λίγα γραμμάρια βάρους που έχασα ακόμα κι αν έκανα προπονήσεις μόνο έξω. Για τα φρένα δεν έχω άποψη... :biggrin:
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.179
Reaction score
92.020
@xfader Από το παλιό πλαίσιο/ποδήλατο, δεν κράτησες κάτι;
Νόμιζα ότι μπορούσα να κρατήσω τα εξαρτήματα. Αυτό όμως ίσχυε μόνο αν άλλαζα μόνο πλαίσιο. Τώρα που πήρα ποδήλατο έπρεπε να το δώσω (σχεδόν) κομπλέ. Ούτως ή άλλως, τα περισσότερα περιφερειακά ήταν στο τέλος της ζωής τους. Μόνο τη σέλα μου κράτησα.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.973
Μηνύματα
2.957.817
Members
38.274
Νεότερο μέλος
spani1
Top