EV ταξίδια και φορτίσεις

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Α, έχω την ιδανική γυναίκα για τέτοια περίπτωση, διότι δεν πίνει! 👍👍👍

Ιδίως μαλτ, τα απεχθάνεται. Μάξιμουμ ένα ποτήρι ροζέ. Κλάιν Μάιν...

Οπότε, υπάρχει οδηγός αν πιω, και υπάρχει auto pilot εξαιρετικό. 😎
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.574
Reaction score
84.158
Λοιπόν, επειδή την έχω κάνει την εκδρομή:
Στο αποστακτήριο δεν πίνουμε, δοκιμάζουμε και αγοράζουμε μόνο.

Πίνουμε το απόγευμα-βράδυ, σε εστιατόρια/παμπ/ξενοδοχεία σε απόσταση βαδίσματος. Σε κάθε πόλη στα Highlands υπάρχουν καταστήματα εστίασης με ατελείωτη εκπληκτική ποικιλία μαλτ, από παραγωγούς που δεν πρόκειται να τους μάθουμε ποτέ εδώ εκτός και αν είμαστε τίποτα πυροβολημένοι χαϊεντάδες του ουίσκι.
 


TGD

Μηνύματα
8.620
Reaction score
8.642
Να σε δω με ηλεκτρικό εκεί στην έρημο. Χάθηκε ο κόσμος να βάλουν μερικά φωτοβολταϊκά;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Τι να πας να κάνεις στην έρημο να σε φαν τα φίδια;

Μόνο στα παράλια έχει

1000005994.png



Και το δίκτυο της Τέσλα στα ίδια σημεία είναι

1000005996.png


1000005995.png



Στο κέντρο της ερήμου, έχει σε μερικά ξενοδοχεία destination chargers

1000005997.png



 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Το λοιπόν ξεκινάω με 96% μπαταρία από Θεσσαλονίκη για πρώτη στάση φόρτισης στη Σόφια (Βουλγαρία), απόσταση ~300 χλμ και λέει θα φτάσω μετά από 3,5 ώρες με μπαταρία 30%..

1000006044.jpg


Ω του θαύματος, φτάνω μετά από 3,5 ώρες στη Σόφια με 30% μπαταρία, αφού φάγαμε μια καλή καθυστέρηση (καμιά ώρα ίσως) στα σύνορα και αφού έφαγα αρκετή ώρα να ψάχνω να βρω που έχουν κρύψει τους ταχυφορτιστες μέσα στο δαιδαλώδες πάρκινγκ του μολ:

1000006045.jpg


Κει μου λέει πως αν βάλω 61% μπαταρία (+30=91%) θα φτάσω Βελιγράδι με 12%.

Φορτίζω μέχρι 95%.

Απόσταση 400 χλμ: (βγήκε λίγο παραπάνω, από δικό μου λάθος, τες πα)

1000006051.jpg


Αφού φάγαμε 1 ώρα και 45' κάτω από καυτό ήλιο στο ωραίο κλιματιστικό μας στα σύνορα Βουλγαρίας Σερβίας, αφού έχασα 2 φορές το δρόμο (στροφή) γιατί χάζευα δω και κει, με αποτέλεσμα κάποιους κύκλους, και αφού έκανα 2 στάσεις για καφέ και φαγητό, και αφού έριξε κατακλυσμό βροχής που σταματήσαμε σε ένα πάρκινγκ ξενοδοχείου και πήραμε ένα μισάωρο ύπνο στο αυτοκίνητο, μετά καφέ κλπ, τελικά φτάσαμε Βελιγράδι, αφού ψάχναμε κάνα μισάωρο τους δρόμους για το ΙΚΕΑ (έργα παντού, δεν ανταποκρίνονται οι χάρτες), κι αφού το πατούσα και παραπάνω στο δρόμο,

Έκανε 400+ χλμ από Σόφια για Βελιγράδι με όλα τα ανωτέρω μέσα, κι έφτασε με 8% μπαταρία

1000006055.jpg


Και μέχρι να πάρουμε ένα καφέ, είχε πάει 86% και αύριο δε θέλει φόρτιση, ξεκινάμε καρφί για Σλοβενία.

Από τα ~700 χλμ σήμερα, τα ~600 χλμ έγιναν χωρίς χέρια χωρίς πόδια χωρίς να οδηγώ, μόνο του.


ΥΓ. Κόστος φορτίσεων 😂🤣🤪😁

Ανάμεσα σε Σόφια και Βελιγράδι, έχει κι ενδιάμεσα σουπερτσάρτζερς, ακριβώς στη μέση στο Νις, πέρασα απ'εξω δε σταμάτησα, έχω Λονγκ Ρέϊντζ λέμε. 🤪

Άμα δε βγάζει άνετα τα 400 χλμ το LR, τι κάνουμε.. 😂🤪🤣😁

Κόστος φόρτισης ως τώρα, μηδέν. Είναι δωρεάν σε αυτές τις χώρες.🤪

Αύριο δωρεάν φόρτιση θα έχει στη Λουμπλιάνα, στη Σλοβενία.

Κι αύριο 700 χλμ έχω να βγάλω, μετά τη φόρτιση Λουμπλιάνα, θα φτάσουμε παλμανοβα Ιταλία.

Εν ολίγοις, μέχρι Ιταλία, τα πρώτα ~1.400 χλμ, είναι δωρεάν οι φορτίσεις.

1000006066.jpg
 
Last edited:



Μηνύματα
253
Reaction score
359
Βελιγράδι, μετά τη βροχή, η πόρσε μου: 🤣

View attachment 300697

Φορτιστές 250 KW, πραγματικοί.
Είδαμε 250 kW στο καντράν.
Καλά... τι τραβάτε κι εσεις με τα ηλεκτρικά, τι ταλαιπωρία για ένα ταξίδι... τι ψυχαναγκασμός είναι αυτός, πόσα μπορεί να καταπιεί ένας "early adopter" :roflmao::roflmao: μου θυμίζετε το Frogger game που παιζαμε μικροί.
xfg.jpg


Πάρτε βρε παππούδια κανα αμάξι της προκοπής ;)
 

Attachments

Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Λουμπλιάνα. Μα τι ωραίο μέρος, λατρεμένο..

1000006087.jpg


Οι φορτιστές στο χώρο του ξενοδοχείου:

1000006089.jpg


Το απομάκρυνα γρήγορα από τη θέση φόρτισης, γιατί ενώ είναι δωρεάν οι κιλοβατώρες, έχει idle fees, και δεν είχαμε προλάβει να τελειώσουμε το φαγητό μας φυσικά..

1000006086.jpg


1000006084.jpg


Ταρτάρ είναι..

1000006085.jpg



Φτάσαμε παλμανοβα, έχει σατανικό σχήμα:

ΥΓ.

Οι δρόμοι σε Κροατία και ιδίως Σλοβενία, πραγματικά άψογοι.

Σταθερά μας πήγαινε αυτό, κι απροβληματιστα

1000006080.jpg


Μέχρι 145 δουλεύει το auto pilot. Πιο πάνω, στα 160 λόγου χάριν, λέει πως δεν είναι διαθέσιμο σε αυτή τη χώρα. Ποιος ξέρει..

Για κάποια (λίγα) λεπτά, ανέβασα πολύ ταχύτητες, διακοσιαφεύγα, σταθερότατο, ελπίζω να μην έφαγα καμία κλήση. 😭😭😭

Οι περισσότερες διαδρομές σε αυτούς τους δρόμους, με 140-150, άντε λίγο παραπάνω. Κατανάλωση δε κατάλαβα να ανέβηκε, γιατί με όσο έλεγε ότι θα φτάσω, με αυτό το ποσοστό μπαταρίας έφτασα. Παραπάνω δε το έψαξα όμως, και δεν βρίσκω το λόγο.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Πολύ απροβλημάτιστο το Tesla.

Κάνε κάτι να δώσεις τροφή στους haters. Δέξου να γίνει αναβάθμιση λογισμικού να σε αφήσει ακινητοποιημένο, βρες καμιά ουρά σε superchargers, μείνε από ρεύμα στον δρόμο, κάνε κάτι. :)
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Πολύ απροβλημάτιστο το Tesla.

Κάνε κάτι να δώσεις τροφή στους haters. Δέξου να γίνει αναβάθμιση λογισμικού να σε αφήσει ακινητοποιημένο, βρες καμιά ουρά σε superchargers, μείνε από ρεύμα στον δρόμο, κάνε κάτι. :)
Δε βρίσκω θέση να κουμπωσω, βέβαια βρίσκομαι σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, μάλλον χωριό της Ιταλίας, στην Palmanova

1000006097.jpg


Α, βρήκα ρε

1000006099.jpg


Αισχος. Δε μ'αρεσει. Μη παίρνετε Τέσλα, μακριά παιδιά, μακριά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Φάε μια καμένη μπριζόλα
Προσπαθώ.. ανεπιτυχώς. 😭🤣😭🤣

Στη Λουμπλιάνα εκεί που ήταν οι superchargers, είχε που λες κάτι παλαιωμενα κρέατα με κόκκαλο, τί μπόουν, αλλά τα ρημάδια, που πήγα και τα είδα για να διαλέξω κάποιο "μικρό" σε μέγεθος, όχι μόνον ήταν "φουλ σάιζ", αλλά είχαν και πάχος 4 δάχτυλα γεμάτα, μιλάμε για 1+ κιλό κρέας, δεν μπορούσα να φάω τόσο πολύ.

Αυτά εν τω μεταξύ, ο σεφ πρότεινε ψήσιμο "μπλου". ❤💋❤💋❤💋
Ψιλοστεναχωρέθηκε όταν του είπα "προτιμώ ρέιρ"..😭🤣😁🤪

Τες πα, μου έβγαλε ταρτάρ.😎

Ωραίο ήταν, αλλά και στη δεύτερη προσπάθεια να φάω κάτι καμμένο, αλλού δηλαδή, πάλι ταρτάρ μου έβγαλαν:

1000006061.jpg


Κι όλα αυτά τα κομμάτια μπροστά, δεν είναι τυρί, είναι βούτυρο.
Αλλά κορυφαίο βούτυρο, πως ταίριαζε το άτιμο γευστικά, δε λέγεται.

Και ενώ περίμενα να είναι καμμένη η μπριζολίτσα, ήταν χοντρή και σωστή

1000006063.jpg


Και ο σολομός σωστός ήταν

1000006062.jpg


1000006064.jpg


Αυτά τραβάω στις φορτίσεις.

Ζω ένα δράμα.

Εννοείται πως κάθε φορά διακόπτω το φαγητό για να πάω να ξεκουμπώσω το αυτοκίνητο, γιατί τα ρημάδια τα SC φορτίζουν υπερβολικά γρήγορα, δεν προλαβαίνεις με τίποτα να φας ένα μπέργκερ, πόσο μάλλον μπριζολάρες με συνοδευτικά..

1000006092.jpg


Το αριστερό έχει Μπλάκ Άνγκους μπιφτέκι με αβγό από πάνω, και το δεξί έχει Μπλάκ Άνγκους μπριζόλα. Όχι μπιφτέκι, ολόκληρο κομμάτι κρέας, και medium rare παρακαλώ και τα δύο.

Συμπερασματικά, δυστυχώς δε τις καίνε τις μπριζόλες. Και δοκίμασα πολλές.

Κάθε 400 χλμ χονδρικά, το αυτοκίνητο κάνει (μόνο του το προγραμματίζει) μια στάση φόρτισης. Σήμερα φόρτισε αφού πρώτα συμπλήρωσε σχεδόν 450χλμ για να κάνει στάση φόρτισης, ανάμεσα στα υπόλοιπα πήγαμε και Τεργέστη (Trieste), Udine, όλα τα παράλια, κλπ κλπ κλπ, πολλά χιλιόμετρα, ανηφόρες κατηφόρες, χαμός. Και σήμερα η φόρτιση ήταν τόσο γρήγορη, που ίσα ίσα πρόλαβα να πιω ένα εσπρέσσο, ξέρεις, 3 γουλιες, κλασσικό ιταλικό καφέ, μια σταλιά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.886
Reaction score
137.004
Μεταφέρω αυτούσιο ποστ φίλου από το dB:

1000006117.jpg


Από ότι ξέρουμε όλοι, τα ηλεκτρικά δεν κάνουν για ταξίδια και είναι καλά μόνο για την πόλη. Στην autobahn πας σαν την χελώνα και σε προσπερνάνε μέχρι τα φορτηγά!
Είναι έτσι, ή μήπως όχι; Εδώ μια εμπειρία ταξιδιού από Ολλανδία μέχρι την Ιταλία και πίσω.
Λοιπών, αποφασίσαμε οικογενειακώς -11 άτομα - να κάνουμε το ταξίδι οδικώς (μετά από παρότρυνση δίκη μου) και να διασχίσουμε συνολικά 2,810 χλμ με τρία ηλεκτρικά. Ένα Tesla model 3 Long range και δυο Tesla model Y RWD (με μικρή μπαταρία). Διαδρομή Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία και πίσω.
Συνθηκες ταξιδιού - στο αμάξι 3-4 άτομα, πολλές αποσκευές, κλίμα στους 20,5 βαθμούς. Από ταχύτητα πάντοτε πηγαίναμε με το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο, ενώ στην autobahn (που ήταν μεγάλο μέρος του ταξιδιού) το πήραμε στην πήγαινε διαδρομή αρκετά συντηρητικά 125-130, ενώ στον γυρισμό 150. Οι εξωτερικές συνθήκες ήταν για κάθε γούστο: και ηλιοφάνεια με σχετική ζέστη και καταιγίδες και επίπεδη διαδρομή (Ολλανδία) και βουνά με καταπληκτική θέα (Άλπεις).
Ήταν μια φανταστική εμπειρία, να δεις τρομερά τοπία, διάφορες χώρες και ανθρώπους και όλα αυτά με την οικογένεια σου. Σε αυτό βοήθησε και το αυτοκίνητο που έδινε σιγουριά σε όλες τις συνθήκες και πιο ξεκούραστη αίσθηση λόγω λιγότερου θορύβου, one pedal drive και σίγουρα λόγω autopilot. Πρώτη φορά στην ζωή μου έκανα 1,500 χλμ σε μια μερα.
Απο θεμα φορτισεων όλα ήταν πανεύκολα. Δεν έκανα κανένα απολύτως προγραμματισμό. Το αυτοκίνητο μου έλεγε που για ποσό θα φορτίσω, χρησιμοποιώντας μόνο το δίκτυο Tesla superchargers. Το θεμα είναι ότι το αυτοκίνητο φόρτιζε γρηγορότερα από ότι είμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε ξανά. Έτσι σχεδόν κάθε φορά είμασταν πάνω από 80%-90% γεμάτοι μετά από φόρτιση, που δεν ήταν απαραίτητο, όμως πιο ασφαλές.
Συνολικά κάναμε 6 στασεις για να πάμε και 6 να γυρίσουμε. Το να πάμε το σπάσαμε σε 2 μέρες με διανυκτέρευση στην Γερμανία. Ενώ τον γυρισμό τον κάναμε σε μια μερα - 1470 χλμ. Ξεκινήσαμε 09:00 το πρωί και φτάσαμε 03:00 την νύχτα, όμως χάσαμε 2 ωρες σε ακινησία στην Αυστρία λόγω κάποιου προβλήματος στον δρόμο.
Συνολικό κόστος ταξιδιού: 168,14 ευρώ για 2,806 χλμ, δηλαδή 6 ευρώ τα 100 χλμ με τις συνθήκες που περιέγραψα παραπάνω. Αντίστοιχο κόστος με θερμικό υπολογίζω γύρω στα 350 ευρω.
Η κατανάλωση του ταξιδιού ανήλθε στο 14,6 kWh / 100 km. Εφόσον εδώ μιλάμε για πραγματικό ταξίδι και μάλιστα ένα σημαντικό μέρος της διαδρομής έγινε με ταχύτητες 130-150 χλμ/ώρα (όπου είμασταν πιο γρήγοροι από 80% των οδηγών στην autobahn). Μπορούμε να πούμε ότι η αυτονομία είναι αντιπροσωπευτική: usable battery capacity 57,5 kWh, κατανάλωση 14,6 kWh /100 km, άρα αυτονομία κοντά στα 400 χλμ. Εάν πηγαίναμε πιο αργά, προφανώς θα ήταν μεγαλύτερη.
Fun and interesting fact. Την καλύτερη κατανάλωση την είχαμε διασχίζοντας τα βουνά (Άλπεις), κοντά στα 12 kWh / 100 km. Που έρχεται προφανώς από χαμηλές ταχύτητες και ύπαρξη ανάκτησης ενέργειας σε αντίθεση με τα θερμικά αυτοκίνητα.
Πάλι θα αναφερθώ στο αμάξι. Το model Y είναι φανταστικό αμάξι για μεγάλα ταξίδια. Οι χώροι του, η άνεση και σιγουριά που σου δίνει κάνουν το ταξίδι απλά απολαυστικό και πιο ξεκούραστο. Το εκτίμησε πολύ και η 6χρονη κόρη μου, ειδικά σε φορτίσεις που μπορούσε να δει τα αγαπημένα της cartoons 😅.
Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία που θα την ξανακάνω σύντομα σίγουρα
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.598
Reaction score
30.496
Από ότι ξέρουμε όλοι, τα ηλεκτρικά δεν κάνουν για ταξίδια και είναι καλά μόνο για την πόλη. Στην autobahn πας σαν την χελώνα και σε προσπερνάνε μέχρι τα φορτηγά!
Όλα καλά και ωραία, να τα κάνει όμως ο φίλος μας αυτά και με 40άρα μπαταρία, όχι μόνο Tesla LR. Και τα δύο ηλεκτρικά είναι. Με LR σου κάνω και εγώ σβούρες την Ευρώπη μέχρι να βαρεθώ. Να σε δω με την 40άρα όμως; 8-)
Θα μου πει κάποιος μετά πως η 40άρα είναι για μικρά οχήματα οπότε είναι για πόλη. Πρίτς!!!!8-) Πόσα ταξίδια βγάζουν τα Clio, Corsa, 208, Yaris, C3 και τόσα άλλα; Αμέτρητα. Δεν έχει ιδέα ο φίλος μας πόσα ταξίδια έχω κάνει με C2 και 106 Rally. Θα σου πει μετά πως αυτά δεν πάνε Ευρώπη. Ξαναπρίτς!!!!8-) Μια χαρά πάνε. Σε ποιόν τα λέει; Σε μένα που τα μισά ταξιδιάρικα χλμ της ζωής μου είναι πάνω σε δύο ρόδες εκτός Ελλάδας;
Δεν έχουν όλοι Tesla και ούτε θα πάρουν. Οπότε, ΝΑΙ, δεν κάνουν όλα τα ηλεκτρικά για ταξίδια, και ΝΑΙ, με συγκεκριμένα ηλεκτρικά θα σε περνάνε και οι νταλίκες.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.614
Μηνύματα
2.946.323
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top