Γυρίζοντας σελίδα...immersive.

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
Καταρχάς το μέγεθος Loudness που αναφέρεις δεν είναι η ένταση του ήχου αλλά η Ακουστότητα ή Ηχηρότητα. Δεν το διορθώνω με πρόθεση να κάνω τον έξυπνο αλλά επειδή υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των.

Οι στιγμιαίες και απότομες κορυφώσεις ενέργειας διαρκούν κλάσματα δευτερολέπτου κατά την εξέλιξη των μεταβατικών συμβάντων όπως έχει περιγραφεί στο παρελθόν:

Στο γνωστό νήμα με τα ΄΄καθαρόαιμα΄΄ είχε γίνει επίσης αναφορά στο ενεργειακό περιεχόμενο των σημάτων:

Τα Ψυχοακουστικά δεδομένα υπαγορεύουν ότι τα ίδια τα μεταβατικά συμβάντα έχουν λόγω της πολύ σύντομης διάρκειας αρκετά κατώτερη ακουστότητα σε σχέση με σήματα steady state. Όποτε όμως μεταδίδονται με αποκομμένες τις ενεργειακές τους απολήξεις επειδή το ηχοσύστημα δεν θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις κατά τις ραγδαίες ανόδους ενέργειας, τότε το ακουστικό μας σύστημα τείνει ν'αντιλαμβάνεται ευχερέστερα και ολιστικά τις ελλείψεις ως παραμόρφωση. και απώλεια σφρίγους στο αναπαραγόμενο περιεχόμενο.

Είναι ευρέως γνωστή κιόλας η διαφοροποίηση μεταξύ λυχνιακών σταδίων και ημιαγωγικών πάνω στον τρόπο που εκδηλώνουν τέτοια φαινόμενα αποκοπής σε συνάρτηση με την αντίληψη από το ακουστικό μας σύστημα.
οπως εγω το αντιλαμβανομαι περα απο την αντικειμενικη ενταση του ηχου υπαρχει και η υποκειμενικη αισθηση της εντασης του ηχου ,μια ψυχοακουστικη ενταση του ηχου θα λεγαμε που εξαρταται απο ενα πληθος παραγοντων που εμπιπτουν στο πεδιο της ψυχοακουστικης. για αυτο τον λογο εχουν πραγματοποιηθει εργαστηριακα πειραματα τα οποια ομως δεν μπορουν να αποδωσουν ακριβως την πραγματικοτητα κατα την ακροαση μουσικου περιεχομενου.
Οπως αναφερεται στην μελετη
,,Οι διαβαθμίσεις και οι αλλαγές στην ένταση των τονων και των ήχων χαρακτηριζονται
σε μουσικό πλαίσιο ως δυναμική. Είναι δίπλα στη μελωδία, την αρμονία και
την χροιά ενα από τα βασικά στοιχεία της μουσικής.
Η δυναμικη έπαιζε αρχικά δευτερεύοντα ρόλο στη δυτική μουσική:
Οι πρώτες σημειώσεις στερούνται σχεδόν εντελώς πληροφοριών σχετικά με αυτό. Ωστόσο, η μουσική χωρίς αντιθέσεις ήταν σχεδόν αδιανόητη ακόμη και εκείνη την εποχή.
Η δυναμική έγινε σαφής μόλις γύρω στο 1600
οπου χρησιμοποιείται και σημειώνεται ως μέσο μουσικής έκφρασης. Αυτά που χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα
Οδηγίες δυναμικής για επίπεδα έντασης (p, f, mf, κ.λπ.), για συνεχή
Διαβαθμίσεις έντασης ("crescendo", "decrescendo") και τόνους (fp, sfz, fz, κ.λπ.) βρισκουν χρηση απο τα τέλη του 18ου αιώνα. Αυτές οι οδηγίες παιξίματος δίνουν στον μουσικό
ενδείξεις σχετικά με το πόσο δυνατά παίζεται μια συγκεκριμένη νότα ή απόσπασμα ήκαι σε
ποια κατεύθυνση πρέπει να αλλάξει η ένταση. Ωστόσο αυτα δεν εχουν
σταθερές αλλά σχετικές τιμες που πρέπει να ερμηνεύονται από τον μουσικό. Αυτά μπορούν
ανάλογα λοιπόν με τον ερμηνευτή, το στυλ σύνθεσης ή το μουσικο πλαίσιο να ποικίλλουν.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στην μουσικη η δυναμική δεν επηρεάζεται μόνο από τις αλλαγές στην ενταση του ηχου
αλλά χαρακτηρίζεται και από αλλαγές στη χροιά. Σχεδόν σε ολα τα μουσικα
όργανα, η μεγαλύτερη ισχύς στο παιξιμο όχι μόνο οδηγεί σε αύξηση της στάθμης του ήχου,
αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και την φασματική δομή του ήχου.
Στη δυτική μουσική θεωρία, η δυναμική λανθασμένα δεν καταλαμβανει την σημασια που αποδίδεται στην αρμονία ή τη μελωδία. Η δυναμική λειτουργεί ως
"ένας από τους συστατικούς παράγοντες της μουσικής και της σύνταξής της."

Οι διαφορές έντασης παίζουν στην αντίληψη των ρυθμών ή στην δημιουργία μουσικής έντασης σημαντικό ρόλο. Υπό αυτή την έννοια ο Bob Katz επέκτεινε περαιτέρω την έννοια της δυναμικής σε μικρο και μακροδυναμική.
„I call music’s rhythmic expression, integrity or bounce, the microdynamics of the music. Ι call macrodynamics the loudness differences between sections of a song or song-cycle.” ,,

Με την μικροδυναμικη δεν χρειαζεται να ασχοληθουμε ιδιατερα. Παραθετω απλως ενα μικρο αποσπασμα κειμενου απο την οπτικη των μηχανικων ηχου.
,,Αν περιορίσουμε την περίοδο παρατήρησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου, έχουμε μια εικόνα του κόσμου της μικροδυναμικής. Εδώ όλα περιστρέφονται γύρω από τις διαφορές έντασης μεταξύ μεμονωμένων τονων και ήχων ή την εξέλιξη της έντασης μέσα σε έναν τόνο.
1677313016001.png

Η προσπάθεια χειροκίνητης επεξεργασίας της μικροδυναμικής καταλήγει σε άγριες, ανεξέλεγκτες και αρκετά αστείες νευρικες συσπασεις. Οι άνθρωποι είναι απλώς πολύ αργοί για τέτοιες γρήγορες αλλαγές εντασης του ηχου ή δεν τις παρατηρούν καν. Όταν το δάχτυλό σας σύρει το fader, το συμβάν έχει τελειώσει εδώ και καιρό. Γι' αυτό χρησιμοποιούμε συμπιεστές και άλλα ευκίνητα δυναμικά εργαλεία που καταγράφουν κάθε διακύμανση σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.,,


Για τις μακροδυναμικες αντιθεσεις αξιζει να ασχοληθουμε λιγο περισσοτερο. Ο λογος ειναι προφανης.
Απο την επιστημονικη εργασια παραθετω τα εξης :
,,
Ο Katz κατανοεί τη μακροδυναμική ως αλλαγές στην ένταση που συμβαίνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από λίγα δευτερόλεπτα
έως και αρκετά λεπτά).
Αυτές περιλαμβάνουν διαφορές στην ένταση μεταξύ
διαφορων μέρων του τραγουδιού που βοηθούν στη μεταφορά της δομής του τραγουδιού στον ακροατή ετσι ωστε να αποσαφηνίσει και να τονίσει σημαντικά σημεία ενός τραγουδιού. Έτσι είναι με τη ποπ μουσική συχνά το ρεφρέν πιο δυνατό από την στροφη για να χωρίσει τα δύο μέρη και για να τονισει μουσικα το ρεφραιν.
Επίσης μια αργή αύξηση της έντασης στο Refrain, το οποίο υπογραμμίζει τη σημασία του μέσω της συσσώρευσης ένταση συμπεριλαμβανεται στην έννοια της μακροδυναμικής.,,

Ενδιαφερων ειναι επισης και ο ορισμος της μακροδυναμικης απο την πλευρα των μηχανικων.
,,Στη μουσική βρίσκουμε τη μακροδυναμική στον τρόπο που παίζονται μεμονωμένα όργανα. Οι διαφορετικές παραλλαγές έντασης από πιάνο πιανίσσιμο - όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα έως forte fortissimo - όσο πιο δυνατά γίνεται, σχηματίζουν τη μακροδυναμική. Όλα τα όργανα μιας ορχήστρας μαζί δημιουργούν επίσης μια μακροδυναμική, τη δραματουργία του τραγουδιού. Μια ήσυχη αρχή, μια δυνατή μέση, μια ομαλή μετάβαση και ένα εκπληκτικό τέλος.
1677313968878.png

ηχογραφηση κλασσικης μουσικης,αρκετα δυναμικη. Αποσπασμα 4 λεπτων.

1677314065486.png

μοντερνα κινηματογραφικη μουσικη.Η δραματουργία μέσα από την αυξανόμενη ένταση είναι ξεκάθαρα ορατή. Απόσπασμα 2 λεπτων.

Οι ποπ και ροκ παραγωγές είναι σημαντικά λιγότερο δυναμικές από την κλασική ή την τζαζ λόγω των οργάνων που χρησιμοποιούνται και των επιθυμητών ηχητικών χαρακτηριστικών. Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές έντασης στα επιμέρους μέρη όπως εισαγωγη, στροφη και ρεφρέν.
1677314235784.png

ροκ κομματι.Αποσπασμα 3 λεπτων.

1677314264951.png

Αυτό το metal τραγούδι απαλλάσσεται απο την έντονη μακροδυναμική. Απόσπασμα περίπου 4 λεπτών.,,

Εδω θυμαμαι το αποτελεσματα ενος πειραματος οπου ομαδες ατομων ακουσαν κομματια διαφορετικων ειδων και διαφορετικου δυναμικου ευρους. Σε ολα τα ειδη υπηρχε μια ξεκαθαρη προτιμηση στα κομματια με περισσοτερο δυναμικο ευρος εκτος απο το ειδος της μεταλ. Εκει η προτιμηση ηταν σε κομματια χαμηλοτερου δυναμικου ευρους.
Τεσπα μια υποσημειωση ειναι απλα για να ξερεται γιατι δεν πρεπει να φερνεται μεταλα στο σπιτι να αξιολογησει το ηχοσυστημα σας. :lolsign: Καποιοι αθεοφοβοι το τολμησαν βεβαια:biggrin::biggrin:

,,Λόγω των μάλλον αργών και κυρίως προβλέψιμων αλλαγών της εντασης, η μακροδυναμικη μπορεί να επεξεργαστεί καλύτερα με το fader. Προκειμένου να διασφαλιστεί μια ευχάριστη ισορροπία, τα ήσυχα περάσματα ωθούνται σε μεγαλυτερη ενταση ή τα δυνατά μειώνονται. Ο αυτοματισμός στο sequencer ή οι στοχευμένες περικοπές ειναι επίσης κατάλληλα μέτρα για μια ευχάριστη εμπειρία ακρόασης.,,


Επομενως εκει που θελω να καταληξω @Bhutia ειναι οτι η συλλογιστικη σου οσον αφορα το ειδος και την διαρκεια των μακροδυναμικων αντιθεσεων και κατ επεκταση η μη υποστηριξη αυτων απο το διαχυτο πεδιο δεν φαινεται να ειναι σωστη.:)
Εσυ ρε @thva τι καταλαβαινεις απ ολα αυτα?:D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.836
...
Επομενως εκει που θελω να καταληξω @Bhutia ειναι οτι η συλλογιστικη σου οσον αφορα το ειδος και την διαρκεια των μακροδυναμικων αντιθεσεων και κατ επεκταση η μη υποστηριξη αυτων απο το διαχυτο πεδιο δεν φαινεται να ειναι σωστη.:)
Εσυ ρε @thva τι καταλαβαινεις απ ολα αυτα?:D
Δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ με όσα στοιχεία παραθέτεις... Η ένσταση αφορά αποκλειστικά στην τελειωτική σου θέση, αφού ουδέποτε υποστήριξα ότι οι μακροδυναμικές αντιθέσεις σε συνολικό επίπεδο δεν θα υποστηρίζονταν από το πεδίο αντήχησης.

Δια του λόγου το ασφαλές εμφανίζω αυτούσια την επίμαχη παράγραφο από την προηγούμενη σελίδα με τονισμένη τη φράση που μας ενδιαφέρει και ακόμα πιο έντονη την πρόθεση που ορίζει το νόημα...
Bhutia said:
Μόνο που στις στιγμιαίες κορυφώσεις ενέργειας από τις μακροδυναμικές αντιθέσεις η στάθμη δεν υποστηρίζεται από πεδίο αντήχησης, η υποστήριξη ισχύει αποκλειστικά ως προς τη steady state και τη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης.
Σημειωτέον ότι δεν είχα αναφερθεί καθόλου στο σκέλος των μικρο-δυναμικών , αφού εκεί το θεωρούσα αυτονόητον.
 



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.943
Reaction score
21.919
Τεσπα μια υποσημειωση ειναι απλα για να ξερεται γιατι δεν πρεπει να φερνεται μεταλα στο σπιτι να αξιολογησει το ηχοσυστημα σας. :lolsign: Καποιοι αθεοφοβοι το τολμησαν βεβαια:biggrin::biggrin:
Άντε να χαθείς ρε! :roflmao:
 

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
Δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ με όσα στοιχεία παραθέτεις... Η ένσταση αφορά αποκλειστικά στην τελειωτική σου θέση, αφού ουδέποτε υποστήριξα ότι οι μακροδυναμικές αντιθέσεις σε συνολικό επίπεδο δεν θα υποστηρίζονταν από το πεδίο αντήχησης.
Δικιο εχεις, αναφεροσουν σε στιγμιαιες μακροδυναμικες αντιθεσεις. :)

Σε καθε περιπτωση αξιζει να τονιστει οτι στο πεδιο των μαρκοδυναμικων αντιθεσεων ενος κομματιου δεν περιλαμβανονται μοναχα οι στιγμιαιες.
Χαρακτηριστικο παραδειγμα το παρακατω κομματι οπου ,,..αν και τα μεμονωμένα τμήματα είναι σχεδόν στατικά, αυτό το κομμάτι ήχου στο σύνολό του είναι εξαιρετικά δυναμικό,,

1677405004664.png


Η κουβεντα βασικα πρεπει να ξεκινησει απο το ιδιο το μεσο αποθηκευσης του μουσικου περιεχομενου, διοτι δεν μπορει να αναπαραχθει κατι το οποιο.... δεν υπαρχει.
Αν απουσιαζουν οι αντιθεσεις σε ενα κομματι τοτε ολες αυτες οι θεωριες μπαινουν στο συρταρι και απλως εχουμε αγορασει ενα συστημα ικανο να αποδωσει ολες τις μικρο/μακροδυναμικες αντιθεσεις.

Η ταση γενικως ειναι να συμπιεζονται ολο και περισσοτερο αυτες οι αντιθεσεις οπως φαινεται παρακατω στα αλμπουμ της μαντονα.

1677405487775.png


Επομενως κρινεται επιβεβλημενο να εξετασουμε το φαινομενο γνωστο και ως loudness war περαιτερω.
,,Η προσπάθεια για μουσικές παραγωγές που είναι όσο το δυνατόν πιο δυνατές είναι τόσο παλιά όσο η ίδια η μηχανική ήχου.
.......

Η επεξεργασία του ήχου, που αρχικά είχε νόημα για τεχνικούς λόγους, σύντομα μεταβληθηκε σε εργαλειο κακης χρησης.
Ένα από τα ερεθίσματα ήταν το τζουκ μποξ, το οποίο βρισκοταν σε πολυάριθμες παμπ και χορευτικά καφέ στα μέσα του περασμένου αιώνα. Όποιος είχε μερικές δεκάρες στην τσέπη του μπορούσε να αισθανθεί σαν DJ για λίγα λεπτά, προτιμώντας εκείνα τα τραγούδια που αψηφούσαν καλύτερα το «σφύριγμα» της γενικής μουρμούρας και του θορύβου στο δωμάτιο. Ήταν λογικό για καλλιτέχνες και δισκογραφικές εταιρείες να κυκλοφορούν ιδιαίτερα δυνατούς δίσκους, ή τουλάχιστον πιο δυνατούς από αυτούς του ανταγωνισμού.
Ευτυχώς, η τεχνολογία που ήταν διαθέσιμη εκείνη την εποχή, καθώς και ο ίδιος ο δίσκος, περιόρισαν τη μανία της έντασης σε ένα ανεκτό επίπεδο, το υπόλοιπο δυναμικό εύρος σπάνια έπεφτε κάτω από το διψήφιο εύρος.,,

,,Για περισσότερα από 50 χρόνια, οι δίσκοι βινυλίου και αργότερα οι κασέτες παρέμειναν το μόνο μέσο μαζικής αναπαραγωγής της μουσικής, αλλά πάντα υπολείπονταν της ποιότητας των αρχικών ηχογραφήσεων στο στούντιο.

The very nature of analogue recordings being transferred to vinyl demanded major compromises. With the benefits of digital sound these constraints are removed, and the recordings can be heard much closer to the reproduction we had originally intended
Gus Dudgeon, Produzent von Elton John

Hyperkompression

,,Μια μεταπτυχιακή διατριβή από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου αποδεικνύει ότι ο ήχος όντως χειροτερεύει από ένα ορισμένο όριο »... Αντίθετα: όσο πιο δυνατό είναι ένα mastering, τόσο χαμηλότερη είναι η <<μέση τιμή>> για ευχαριστηση και καλή ποιότητα ήχου».,,

εδω εμφανιζονται εκ νεου οι οροι μικρο- και μακροδυναμικα

,,Kompression & Limiting είναι φανταστικά εργαλεία. Χρησιμοποιούνται με μέτρο, σχηματίζουν τον ήχο σε ένα ισορροπημένο, καλά ακούσιμο και ταυτόχρονα ισχυρό μείγμα. Με αυξανόμενη ένταση, ωστόσο, τα πλεονεκτήματα αυτά επισκιάζονται από αρνητικές παρενέργειες που, αυστηρά μιλώντας, στέκονται εμπόδιο σε κάθε καλλιτεχνική και τεχνική προσπάθεια για ένα αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας.

Αυτή η κατάσταση, γνωστή και ως υπερσυμπίεση, στην οποία σχεδόν κάθε σταγόνα δυναμικής συμπιέζεται έξω από το σήμα, χαρακτηρίζεται από σοβαρές αλλαγές στη μικρο- και μακροδυναμική, ενοχλητικά Artefakte και μια ψυχολογικά αλλοιωμένη αντίληψη.

Mικροδυναμική

Αν περιορίσουμε την περίοδο της παρατήρησής μας σε λίγα κλάσματα του δευτερολέπτου, καταλήγουμε στην περιοχή της μικροδυναμικής. Εδώ, η υπερσυμπίεση εξισορροπεί όλες τις διαφορές στην ένταση μεταξύ των οργάνων, οι ηχητικές φάσεις καταστρέφονται και τα ασήμαντα τμηματα σήματος ανυψώνονται σαφώς. Οι παλιότερα ήσυχοι ήχοι εγχόρδων και οι αίθουσες αντήχησης ανταγωνίζονται τώρα τις ηλεκτρικές κιθάρες, τα κρουστά χάνουν τα transients και μαζί τους την πίεση και την δυναμικη τους να επιβληθουν.

Το παρακατω αποσπασμα μεταφερεται αυτουσιο απο την μηχανη μεταφρασης του γκουκλ(αλλο ενα στοιχειο γιατι δεν πρεπει να αφηνομαστε τελειως σε αυτοματα λογισμικα.... διορθωσης :lolsign:) επιτηδες αφου διαπιστωθηκε οτι καποια μελη εχουν την ταση να ευχαριστιουνται απο τα λαθη μιας τετοιας μεταφρασης:p:D

,,Μακροεπίπεδο

Κατά τη διάρκεια ενός ολοκληρωμένου τραγουδιού, σχηματίζεται ένα συνεχόμενο ηχητικό λουκάνικο από την πάλαι ποτέ δυναμική δομή, στην οποία η εισαγωγή ακούγεται εξίσου δυνατά με το ρεφρέν ή τον στίχο. Όλα τα είδη κρεσέντο και ντεκρεσέντο εξαφανίζονται και δραματουργικά σημαντικά αποσπάσματα σιδερώνονται.,,
1677407230976.png


Artifacts
Μαστιζόμαστε επίσης από artifacts συμπιεσης όπως η παραμόρφωση, τα οποία παράγονται ακόμη και από τους καλύτερους ψυχοακουστικούς Limiters.
1677407354830.png



Ψυχολογία

Εκτός από όλες τις σαφώς ορατές και μετρήσιμες αλλαγές, ο σημαντικότερος αντίκτυπος λαμβάνει χώρα στο μυαλό του καταναλωτή. Αν δεν υπάρχουν βουνά ή κοιλάδες στο σήμα οι «υποδοχείς χαράς» αναφέρουν μετά από λίγο «Είναι βαρετό!». Παρόμοιοι μηχανισμοί ενεργοποιουνται στο παρασκήνιο, οι οποίοι κατά τα άλλα αποκλείουν τον συνεχή θόρυβο, όπως ο θόρυβος του δρόμου και το σφύριγμα.

«Επιπλέον, οι ηχογραφήσεις μουσικής είναι γενικά πιο συμπαγείς, το δυναμικό εύρος έχει γίνει σημαντικά μικρότερο. Το επίπεδο έντασης έχει μετατοπιστεί αισθητά προς τα πάνω», λέει ο Rolf Schmitz, Οι αποχρώσεις καλύπτονται, ο ήχος γινεται πιο <<λεπτος>>. Αυτό προκαλεί τον εγκέφαλο να γίνει ενεργός, οδηγώντας σε κόπωση.
Rolf Schmitz-Dolby,,
 

Μηνύματα
17.362
Reaction score
20.422
Ψάξτο Ν.Κ , ψάξτο. 😀 😍

Καλύτερα βέβαια να ρωτήσεις και να διαβάσεις κανέναν μουσικό και όχι τους μηχανικούς. Δεν ξέρουν αυτά που σε απασχολούν βαθιά στο πυρήνα τους. Τα άλλα είναι γνωστά. Η συμπίεση κλπ είναι αναγκαία (σε λογικό βαθμό).
 

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
Ψάξτο Ν.Κ , ψάξτο. 😀 😍

Καλύτερα βέβαια να ρωτήσεις και να διαβάσεις κανέναν μουσικό και όχι τους μηχανικούς. Δεν ξέρουν αυτά που σε απασχολούν βαθιά στο πυρήνα τους. Τα άλλα είναι γνωστά. Η συμπίεση κλπ είναι αναγκαία (σε λογικό βαθμό).
συνεχιζοντας το ψαξιμο λοιπον κατοπιν προτροπης του thva μεταφερομαστε στο εξοχως ενδιαφερον πεδιο της ψυχοακουστικης παραθετωντας μερικα αποσπασματα απο την πανεπιστημιακη μελετη που επεσε προσφατως στα χερια μου.

,,2.3.3.6 Χωρικές πτυχές (ψυχοακουστικη)
Οι χωρικές πτυχές (χωρικοτητα) επηρεάζουν επίσης την αντίληψη του πως αντιλαμβανομαστε την ενταση.
Ετσι μπορεσε ο Bunse να αποδειξει ότι η αντιληπτή ένταση επιρεαζεται από την κατεύθυνση της πρόσπτωσης του ήχου.
Επιπλέον, το γεγονός ότι οι άνθρωποι ακούν και με τα δύο αυτιά επηρεάζει την αντιληψη μας ως προς την ενταση του ηχου.
Η ονομαζομενη ως binaural Ακροαση μεταφερει ενα υψηλοτερο επιπεδο αντιληψης της εντασης του ηχου σε σχεση με την monaural.
Σε αυτο το πλαισιο μιλαει κανεις για μια <<Binaural Αθροιση της Εντασης>> χωρις να οποία δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί οριστικά ο παραγοντας που συντελει σε αυτη την αυξηση.
Τα αποτελέσματα των πειραμάτων που έγιναν για την εξηγηση αυτου του φαινόμενου ποικίλλουν ανάλογα της μέθοδου που χρησιμοποιείται, το ηχητικο σημα και την ενταση αυτου.
Κατα προσέγγιση μπορεί να υποτεθεί ότι η αντιληψη της ένταση ενός binaural ήχου
διπλασιάζεται περίπου σε σχεση με αυτή ενός monaural.
Κάποιες έρευνες δεχνουν ωστοσο ότι η σχέση μεταξύ Μonaural και Binaural έντασης
θα μπορούσε να κυμαίνεται μόνο από 1:1.2 έως 1:1.5.
Ο κανόνας ότι η ένταση διπλασιάζεται περίπου σε μια binaural παρουσίαση, ισχύει επίσης μόνο στην περίπτωση που εχουμε να κανουμε με μονοφωνικο ηχητικο γεγονος.
Στην περίπτωση στερεοφωνικών ηχητικών γεγονότων – π.χ
Μουσική - η αντίληψη της έντασης επιρρεαζεται επιπλέον απο τις διαφορες
εντασης και φασης που εμφανίζονται μεταξύ των 2 καναλιων αναπαραγωγης.

Εάν ο ακροατής κάθεται σε ένα δωμάτιο που δεν είναι ανηχοϊκό η αντιληψη της εντασης θα
Επηρεαστει απο τις ιδιότητες του δωματίου όπως οι ανακλάσεις και η αντήχηση. Ο Bunse μπόρεσε να αποδείξει
ότι ακόμη και μια αντανάκλαση μπορει να οδηγησει σε σημαντική αύξηση της εντύπωσης της έντασης
Η συγκεκριμένη επίδραση ενός ορισμένου χώρου στην αντιληψη της εντασης απο την πλευρα του ακροατη ειναι δυσκολο να προβλεφθει εξαιτιας της πολυπλοκοτητας του φαινομενου, της εξαρτησης του απο το μεγεθος , την φυση του δωματιου αλλα και της θεσης ακροασης.
2.3.3.7 Οπτικές πτυχες
Η οπτική αντίληψη της πηγής ήχου μπορεί επίσης να επηρεάσει την αντιληπτή ένταση
Μια μελέτη απέδειξε ότι η αντιληπτη ένταση διαφορων φορτηγών συσχετιζοταν με το μεγεθος τους
Σε άλλη μελέτη μπορεσε να αποδειχθει οτι η αντιληψη της εντασης διαφορων τρενων αλλαζε
με βαση το χρώμα τους.,,

Σε αλλες μελετες που διαβασα υπαρχει μεταβολη στην αντιληπτη ενταση του ηχου με βαση τον βαθμο φωτεινοτητας ενος δωματιου. Βλεπεις λοιπον @thva ποσο περιπλεκονται τα πραγματα κατα την ακροαση μουσικης? :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.663
Reaction score
140.564
Στην περίπτωση στερεοφωνικών ηχητικών γεγονότων – π.χ
Μουσική - η αντίληψη της έντασης επιρρεαζεται επιπλέον απο τις διαφορες
εντασης και φασης που εμφανίζονται μεταξύ των 2 καναλιων αναπαραγωγης.

Εάν ο ακροατής κάθεται σε ένα δωμάτιο που δεν είναι ανηχοϊκό η αντιληψη της εντασης θα
Επηρεαστει απο τις ιδιότητες του δωματίου όπως οι ανακλάσεις και η αντήχηση. Ο Bunse μπόρεσε να αποδείξει
ότι ακόμη και μια αντανάκλαση μπορει να οδηγησει σε σημαντική αύξηση της εντύπωσης της έντασης
Η συγκεκριμένη επίδραση ενός ορισμένου χώρου στην αντιληψη της εντασης απο την πλευρα του ακροατη ειναι δυσκολο να προβλεφθει εξαιτιας της πολυπλοκοτητας του φαινομενου, της εξαρτησης του απο το μεγεθος , την φυση του δωματιου αλλα και της θεσης ακροασης.
Το κακό με σένα, είναι ότι "ψάχνεις, ψάχνεις, ψάχνεις" χωρίς πρώτα να δεις τι έχω γράψει εγώ. 😜😂🤪😁

Τα έχουμε πει εκατοντάδες φορές αυτά περί αντιληπτοτητας, απορώ γιατί "ψάχνεις" με 10-15 χρόνια καθυστέρηση...😂🤪😁

Να. Προ λίγων σελίδων πάλι τα είπα.

Η οπτική αντίληψη της πηγής ήχου μπορεί επίσης να επηρεάσει την αντιληπτή ένταση
Μια μελέτη απέδειξε ότι η αντιληπτη ένταση διαφορων φορτηγών συσχετιζοταν με το μεγεθος τους
Σε άλλη μελέτη μπορεσε να αποδειχθει οτι η αντιληψη της εντασης διαφορων τρενων αλλαζε
με βαση το χρώμα τους.,,
Και τα κόκκινα ηχεία βγάζουν πιο πολύ μπάσο.

Ρε συ, τα έχουμε γράψει εκατοντάδες φορές, γιατί δε γυρνάς πίσω 10 χρόνια να δεις τι γράψαμε εδώ πέρα; 😎
 

Μηνύματα
17.362
Reaction score
20.422
Βλεπεις λοιπον @thva ποσο περιπλεκονται τα πραγματα κατα την ακροαση μουσικης?
Βλέπω, βλέπω αλλά πολύπλοκα είναι όταν χρειάζεται να τα εξηγήσεις ή υποστηρίξεις επιστημονικά, αλλιώς είναι εύκολα. Θα ήθελα να σε συμβουλεύσω να τα πείς στην Γερμανίδα. Δεν θα καταλαβαίνει αλλά θα καταλάβει ότι είσαι άνθρωπος με πάθος και αυτό θα της ασκήσει γοητεία. Μετά θα της μπεί η ιδέα ότι πρέπει να απαιτήσει απο εσένα το ίδιο ή και περισσότερο πάθος για αυτήν. Πάει ... την έριξες, ο άλλος εξάλλου θα είναι κανένας ξενέρωτος Γερμανός. 😀
 

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
Το κακό με σένα, είναι ότι "ψάχνεις, ψάχνεις, ψάχνεις" χωρίς πρώτα να δεις τι έχω γράψει εγώ. 😜😂🤪😁

Τα έχουμε πει εκατοντάδες φορές αυτά περί αντιληπτοτητας, απορώ γιατί "ψάχνεις" με 10-15 χρόνια καθυστέρηση...😂🤪😁

Να. Προ λίγων σελίδων πάλι τα είπα.
εχεις αναφερθει στην επιδραση που εχει στην αντιληψη μας ως ενταση μικρες μεταβολες στην σταθμη των χαμηλων συχνοτητων?:p :D

1677432622154.png


1677432670552.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.663
Reaction score
140.564
Για τις χαμηλές συχνότητες κι αν τα έχουμε κάνει δαντέλες..

Στο κάτω δικό σου γράφημα, δες το εύρος 60-100 Φον. Αυτό σε ενδιαφέρει.

Δες σε τι στάθμες dB SPL αντιστοιχεί, ανά συχνότητα.

80 Φον στάθμη αναφοράς, και εύρος +-20 Φον, δηλαδή 60-100 Φον.

Τα έχω γράψει καμιά πεντακοσιαριά φορές.
 

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
Για τις χαμηλές συχνότητες κι αν τα έχουμε κάνει δαντέλες..

Στο κάτω δικό σου γράφημα, δες το εύρος 60-100 Φον. Αυτό σε ενδιαφέρει.

Δες σε τι στάθμες dB SPL αντιστοιχεί, ανά συχνότητα.

80 Φον στάθμη αναφοράς, και εύρος +-20 Φον, δηλαδή 60-100 Φον.

Τα έχω γράψει καμιά πεντακοσιαριά φορές.
1677441694577.png

Εκει που θελω να εστιασω ειναι οτι στις χαμηλες συχνοτητες συγκλινουν οι καμπυλες πραγμα που σημαινει οτι μια αυξηση της σταθμης της ταξεως των 5db στην συχνοτητα των 31Hz δεν εχει τον ιδιο αντικτυπο ως αντιλαμβανομενη σταθμη συγκρινομενη με την ιδια αυξηση σε ανωτερες συχνοτητες.
,,Όπως φαίνεται στο σχημα αύξηση 5 dB στη στάθμη του ήχου σε συχνότητες μεταξύ 20 Hz και 90 Hz προκαλει διπλασιασμό της αντιλαμβανομενης έντασης. Σε μεσαίες και υψηλότερες συχνότητες, το ηχητικής πίεσης πρεπει να αυξηθεί κατά περίπου 10 dB για να διπλασιαστεί η ένταση.

Επιπλεον:
Οι ήχοι χαμηλής συχνότητας παίζουν σημαντικό ρόλο στα παράπονα για θορυβο.
Εάν η στάθμη του ήχου αυξηθεί κατά 10 dB για έναν τόνο των 100 Hz, τότε η αντιλαμβανομενη ένταση δεν διπλασιάζεται ως συνήθως, αλλά τετραπλασιαζεται ή πενταπλασιαζεται, όπως φαίνεται από προηγούμενα πειράματα (πηγή: Manfred Kalivoda,
βιβλίο εφαρμοσμένης ψυχοακουστικής),,
 

Μηνύματα
165
Reaction score
560
Να θυμίσω εδώ πως ο ίδιος ο Sean Olive και μάλιστα on camera έχει παραδεχτεί πως σε όλα αυτά τα ηχεία που έκαναν tests και βγήκαν αυτά τα σπινοράματα τραγωδίες που οι περισσότεροι έχουμε δει και γελάσει, και εγώ βέβαια, υπήρξε ζεύγος ηχείων το οποίο αν και τραγωδία στο γράφημα, στο άκουσμα αυτό που άκουγες δεν συμβάδιζε με το γράφημα. Μάλιστα ήταν εξαιρετικό. Είπε δε πως αν τον ρωτήσουν γιατί συμβαίνει αυτό θα απαντήσει πως δεν ξέρει.

Για τα ίδια ηχεία "τραγωδία" o Toole έχει πει πάλι on camera, πως είχαν την καλύτερη αναπαραγωγή ως live experience που έχει ζήσει από ηχείο.

Τονίζω το on camera ώστε να μην ειπωθεί πως "δεν τα είπαν ποτέ" κλπ κλπ.
Ποιά είναι αυτά τα μυστήρια ηχεία;🤔
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.763
Reaction score
87.315
Κάποια planar , αλλά δεν νομίζω πως είναι απολύτως ακριβής η μεταφορά.
Το spinorama (από όσο καταλαβαίνω) είναι για εκτίμηση front firing speakers, οπότε δεν βγαίνουν καλά συμπεράσματα στα πάνελς
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.836
εχεις αναφερθει στην επιδραση που εχει στην αντιληψη μας ως ενταση μικρες μεταβολες στην σταθμη των χαμηλων συχνοτητων?:p :D

View attachment 282674

View attachment 282675
Πλάκα έχει μετά από τις αναρτήσεις ότι κάποιοι θεωρούσαν δυσνόητα δικά μου κείμενα...

Ελπίζω πάντως να κατανοούμε γιατί θα ήταν τόσο απαραίτητο τα sub να εμφανίζουν χαμηλές αρμονικές παραμορφώσεις μέχρι την ανώτατη προδιαγεγραμμένη στάθμη τους. Διότι οι αρμονικές συνιστώσες θα έχουν ανώτερη ακουστότητα ως κείμενες σε υψηλότερη συχνοτική ζώνη. Εάν επίσης ανέβαιναν σε μεσοχαμηλές προς ανώτερες χαμηλές συχνοτικές ζώνες τότε αποκτούν και κατευθυντικότητα στην αντίληψη του ακροατή, δηλαδή θα εντοπίζεται η θέση δεδομένου sub στο χώρο.

Επίσης η ακουστότητα αυξάνεται όχι μόνο στο πεδίο της συχνότητας αλλά και σ'εκείνο του χρόνου όποτε παρατείνεται η διάρκεια χαμηλών τόνων ελέω ανεξέλεγκτων συνιστωσών από ιδιορρυθμούς του χώρου.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.567
Reaction score
31.528
Τα ηχεία ήταν ηλεκτροστατικά. Αν και ξέρω τα ηχεία του τεστ στο σύνολο τους, μόνο υπόθεση μπορώ να κάνω για τη μάρκα οπότε δεν θα πω περισσότερα. Υπάρχουν τα videos, αλλά επειδή είναι σχεδόν 3 ώρες και τα δύο, δεν υπάρχει περίπτωση να τα ξαναδώ, ώστε να μεταφέρω την απολύτως ακριβής διατύπωση. Ίσως αν υπάρχει κάποια μέρα απίστευτης βαρεμάρας στη δουλειά.

Με αυτά και με εκείνα, πόση σημασία έχει τελικά μια μέτρηση χάρακας όταν ένα ΓΤΠ( ; ) ηχείο παίζει θαυμάσια; Θα μου πεις πως η μέτρηση βγήκε για front firing sources. Ναι ΟΚ. Και;

O Gene των Audioholics που είναι maniac με τις μετρήσεις, όταν άκουσε τα μεγάλα ηχεία της συγκεκριμένης εταιρίας έμεινε με το στόμα ανοιχτό, κατά δήλωση του.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
Πλάκα έχει μετά από τις αναρτήσεις ότι κάποιοι θεωρούσαν δυσνόητα δικά μου κείμενα...

Ελπίζω πάντως να κατανοούμε γιατί θα ήταν τόσο απαραίτητο τα sub να εμφανίζουν χαμηλές αρμονικές παραμορφώσεις μέχρι την ανώτατη προδιαγεγραμμένη στάθμη τους. Διότι οι αρμονικές συνιστώσες θα έχουν ανώτερη ακουστότητα ως κείμενες σε υψηλότερη συχνοτική ζώνη. Εάν επίσης ανέβαιναν σε μεσοχαμηλές προς ανώτερες χαμηλές συχνοτικές ζώνες τότε αποκτούν και κατευθυντικότητα στην αντίληψη του ακροατή, δηλαδή θα εντοπίζεται η θέση δεδομένου sub στο χώρο.

Επίσης η ακουστότητα αυξάνεται όχι μόνο στο πεδίο της συχνότητας αλλά και σ'εκείνο του χρόνου όποτε παρατείνεται η διάρκεια χαμηλών τόνων ελέω ανεξέλεγκτων συνιστωσών από ιδιορρυθμούς του χώρου.
ελπιζω τα παρακατω να βοηθησουν
1677825866284.png


Όπως καθιστά σαφές το Σχ. 6.1, οι καμπύλες ίδιας <<ενόχλησης>> λειτουργούν εντελώς διαφορετικά από ό,τι οι καμπυλες ισης ακουστοτητας.
Οι καμπύλες της ίδιας ενόχλησης δεν ακολουθούν απαραίτητα
τις καμπύλες ίσης έντασης, ούτε καν στο εύρος των χαμηλών συχνοτήτων κατω απο
125 Hz. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τους Laird και Coye, παράγει ένας τόνος 800 Hz και 20 phon
την ίδια ενόχληση με έναν τόνο 50 Hz και περίπου 10 phon.
1677826170475.png


εδω αναφερεται η μελετη στο γεγονος οτι οι αποστασεις μεταξυ των phon ειναι πιο μικρες στις χαμηλες συχνοτητες και επομενως η αντιληψη της εντασης με μια αυξηση της σταθμης κατα 5dB για παραδειγμα δεν θα ειναι ιδια για ολες της συχνοτητες.
1677826377244.png
 

Μηνύματα
17.362
Reaction score
20.422
Τα ηχεία ήταν ηλεκτροστατικά.
Ε, δεν αντέχω να μην πω την κακία μου , εάν και τον Όλιβ τον θεωρώ πιο καλό επιστήμονα στην σκέψη του απο ένα βίντεο που είχα δει και μόνο, συγκριτικά με τον Τούλ χα χα.

"Ελα μωρέ είπε εκεί δήθεν για ένα ηχείο ηλεκτροστατικό που δεν ξέρει κανένας και δεν θα αγόραζε και κανένας έτσι για να πεί ότι υπάρχει και ένα που δεν ακολουθεί τις μεθόδους μας σχεδιασμού -κατασκευής και είναι καλό".

Μετριοφροσύνες επιστημόνων που δουλεύουν για μεγάλες εμπορικές εταιρίες.

Είμαι σε Κατίνα mode σήμερα και τα τελευταία χρόνια γενικότερα.

😃 😃
 
Last edited:

Μηνύματα
5.228
Reaction score
9.252
εγω θυμαμαι την ευλογη ερωτηση που ειχε κανει ενα μελος εδω σχετικα με τις καμπυλες ισης ακουστοτητας. Ειχε αναρωτηθει γιατι ενω τονιζουμε τις χαμηλες δεν πραγματοποιουμε το ιδιο και για τις συχνοτητες 5000-10000Ηz για να εχουμε ενα ισορροπημενο αποτελεσμα. Οι καμπυλες <<ενοχλησης>> νομιζω δινουν την απαντηση.
Επισης αναρωτιεμαι....εαν εχουμε επιτυχει μια καμπυλη που μας ικανοποιει στο φασμα στα 80db και δωσουμε αλλα 10dB γκαζι τοτε η ενταση που θα αντιληφθουμε δεν θα εχει σχεση με την προηγουμενη κατασταση και ας παραμενει η καμπυλη στοχος ιδια.
Αναμενω σχολια @Bhutia. :)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.554
Μηνύματα
2.982.413
Members
38.340
Νεότερο μέλος
loukas21
Top