- Μηνύματα
- 5.227
- Reaction score
- 9.252
οπως εγω το αντιλαμβανομαι περα απο την αντικειμενικη ενταση του ηχου υπαρχει και η υποκειμενικη αισθηση της εντασης του ηχου ,μια ψυχοακουστικη ενταση του ηχου θα λεγαμε που εξαρταται απο ενα πληθος παραγοντων που εμπιπτουν στο πεδιο της ψυχοακουστικης. για αυτο τον λογο εχουν πραγματοποιηθει εργαστηριακα πειραματα τα οποια ομως δεν μπορουν να αποδωσουν ακριβως την πραγματικοτητα κατα την ακροαση μουσικου περιεχομενου.Καταρχάς το μέγεθος Loudness που αναφέρεις δεν είναι η ένταση του ήχου αλλά η Ακουστότητα ή Ηχηρότητα. Δεν το διορθώνω με πρόθεση να κάνω τον έξυπνο αλλά επειδή υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των.
Οι στιγμιαίες και απότομες κορυφώσεις ενέργειας διαρκούν κλάσματα δευτερολέπτου κατά την εξέλιξη των μεταβατικών συμβάντων όπως έχει περιγραφεί στο παρελθόν:
Στο γνωστό νήμα με τα ΄΄καθαρόαιμα΄΄ είχε γίνει επίσης αναφορά στο ενεργειακό περιεχόμενο των σημάτων:
Τα Δυο ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΑ...(HARBETH 40.1)
100db; Δε νομίζω η μέση στάθμη σε οικιακούς χώρους να ξεπερνά τα 90db (δεν αναφέρομαι σε κορυφές προγράμματος). Ας κινηθούμε στις πραγματικές συνθήκες οικιακής ακρόασης με το σύστημα να λειτουργεί σε χώρους όπου ζουν και οι υπόλοιποι μίας οικογένειας. Πρώτον: Για συνεχή ακρόαση σε δεδομένη...www.avsite.gr
Τα Ψυχοακουστικά δεδομένα υπαγορεύουν ότι τα ίδια τα μεταβατικά συμβάντα έχουν λόγω της πολύ σύντομης διάρκειας αρκετά κατώτερη ακουστότητα σε σχέση με σήματα steady state. Όποτε όμως μεταδίδονται με αποκομμένες τις ενεργειακές τους απολήξεις επειδή το ηχοσύστημα δεν θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις κατά τις ραγδαίες ανόδους ενέργειας, τότε το ακουστικό μας σύστημα τείνει ν'αντιλαμβάνεται ευχερέστερα και ολιστικά τις ελλείψεις ως παραμόρφωση. και απώλεια σφρίγους στο αναπαραγόμενο περιεχόμενο.
Είναι ευρέως γνωστή κιόλας η διαφοροποίηση μεταξύ λυχνιακών σταδίων και ημιαγωγικών πάνω στον τρόπο που εκδηλώνουν τέτοια φαινόμενα αποκοπής σε συνάρτηση με την αντίληψη από το ακουστικό μας σύστημα.
Οπως αναφερεται στην μελετη
,,Οι διαβαθμίσεις και οι αλλαγές στην ένταση των τονων και των ήχων χαρακτηριζονται
σε μουσικό πλαίσιο ως δυναμική. Είναι δίπλα στη μελωδία, την αρμονία και
την χροιά ενα από τα βασικά στοιχεία της μουσικής.
Η δυναμικη έπαιζε αρχικά δευτερεύοντα ρόλο στη δυτική μουσική:
Οι πρώτες σημειώσεις στερούνται σχεδόν εντελώς πληροφοριών σχετικά με αυτό. Ωστόσο, η μουσική χωρίς αντιθέσεις ήταν σχεδόν αδιανόητη ακόμη και εκείνη την εποχή.
Η δυναμική έγινε σαφής μόλις γύρω στο 1600
οπου χρησιμοποιείται και σημειώνεται ως μέσο μουσικής έκφρασης. Αυτά που χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα
Οδηγίες δυναμικής για επίπεδα έντασης (p, f, mf, κ.λπ.), για συνεχή
Διαβαθμίσεις έντασης ("crescendo", "decrescendo") και τόνους (fp, sfz, fz, κ.λπ.) βρισκουν χρηση απο τα τέλη του 18ου αιώνα. Αυτές οι οδηγίες παιξίματος δίνουν στον μουσικό
ενδείξεις σχετικά με το πόσο δυνατά παίζεται μια συγκεκριμένη νότα ή απόσπασμα ήκαι σε
ποια κατεύθυνση πρέπει να αλλάξει η ένταση. Ωστόσο αυτα δεν εχουν
σταθερές αλλά σχετικές τιμες που πρέπει να ερμηνεύονται από τον μουσικό. Αυτά μπορούν
ανάλογα λοιπόν με τον ερμηνευτή, το στυλ σύνθεσης ή το μουσικο πλαίσιο να ποικίλλουν.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στην μουσικη η δυναμική δεν επηρεάζεται μόνο από τις αλλαγές στην ενταση του ηχου
αλλά χαρακτηρίζεται και από αλλαγές στη χροιά. Σχεδόν σε ολα τα μουσικα
όργανα, η μεγαλύτερη ισχύς στο παιξιμο όχι μόνο οδηγεί σε αύξηση της στάθμης του ήχου,
αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και την φασματική δομή του ήχου.
Στη δυτική μουσική θεωρία, η δυναμική λανθασμένα δεν καταλαμβανει την σημασια που αποδίδεται στην αρμονία ή τη μελωδία. Η δυναμική λειτουργεί ως
"ένας από τους συστατικούς παράγοντες της μουσικής και της σύνταξής της."
Οι διαφορές έντασης παίζουν στην αντίληψη των ρυθμών ή στην δημιουργία μουσικής έντασης σημαντικό ρόλο. Υπό αυτή την έννοια ο Bob Katz επέκτεινε περαιτέρω την έννοια της δυναμικής σε μικρο και μακροδυναμική.
„I call music’s rhythmic expression, integrity or bounce, the microdynamics of the music. Ι call macrodynamics the loudness differences between sections of a song or song-cycle.” ,,
Με την μικροδυναμικη δεν χρειαζεται να ασχοληθουμε ιδιατερα. Παραθετω απλως ενα μικρο αποσπασμα κειμενου απο την οπτικη των μηχανικων ηχου.
,,Αν περιορίσουμε την περίοδο παρατήρησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου, έχουμε μια εικόνα του κόσμου της μικροδυναμικής. Εδώ όλα περιστρέφονται γύρω από τις διαφορές έντασης μεταξύ μεμονωμένων τονων και ήχων ή την εξέλιξη της έντασης μέσα σε έναν τόνο.

Η προσπάθεια χειροκίνητης επεξεργασίας της μικροδυναμικής καταλήγει σε άγριες, ανεξέλεγκτες και αρκετά αστείες νευρικες συσπασεις. Οι άνθρωποι είναι απλώς πολύ αργοί για τέτοιες γρήγορες αλλαγές εντασης του ηχου ή δεν τις παρατηρούν καν. Όταν το δάχτυλό σας σύρει το fader, το συμβάν έχει τελειώσει εδώ και καιρό. Γι' αυτό χρησιμοποιούμε συμπιεστές και άλλα ευκίνητα δυναμικά εργαλεία που καταγράφουν κάθε διακύμανση σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.,,
Για τις μακροδυναμικες αντιθεσεις αξιζει να ασχοληθουμε λιγο περισσοτερο. Ο λογος ειναι προφανης.
Απο την επιστημονικη εργασια παραθετω τα εξης :
,,
Ο Katz κατανοεί τη μακροδυναμική ως αλλαγές στην ένταση που συμβαίνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από λίγα δευτερόλεπτα
έως και αρκετά λεπτά).
Αυτές περιλαμβάνουν διαφορές στην ένταση μεταξύ
διαφορων μέρων του τραγουδιού που βοηθούν στη μεταφορά της δομής του τραγουδιού στον ακροατή ετσι ωστε να αποσαφηνίσει και να τονίσει σημαντικά σημεία ενός τραγουδιού. Έτσι είναι με τη ποπ μουσική συχνά το ρεφρέν πιο δυνατό από την στροφη για να χωρίσει τα δύο μέρη και για να τονισει μουσικα το ρεφραιν.
Επίσης μια αργή αύξηση της έντασης στο Refrain, το οποίο υπογραμμίζει τη σημασία του μέσω της συσσώρευσης ένταση συμπεριλαμβανεται στην έννοια της μακροδυναμικής.,,
Ενδιαφερων ειναι επισης και ο ορισμος της μακροδυναμικης απο την πλευρα των μηχανικων.
,,Στη μουσική βρίσκουμε τη μακροδυναμική στον τρόπο που παίζονται μεμονωμένα όργανα. Οι διαφορετικές παραλλαγές έντασης από πιάνο πιανίσσιμο - όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα έως forte fortissimo - όσο πιο δυνατά γίνεται, σχηματίζουν τη μακροδυναμική. Όλα τα όργανα μιας ορχήστρας μαζί δημιουργούν επίσης μια μακροδυναμική, τη δραματουργία του τραγουδιού. Μια ήσυχη αρχή, μια δυνατή μέση, μια ομαλή μετάβαση και ένα εκπληκτικό τέλος.

ηχογραφηση κλασσικης μουσικης,αρκετα δυναμικη. Αποσπασμα 4 λεπτων.

μοντερνα κινηματογραφικη μουσικη.Η δραματουργία μέσα από την αυξανόμενη ένταση είναι ξεκάθαρα ορατή. Απόσπασμα 2 λεπτων.
Οι ποπ και ροκ παραγωγές είναι σημαντικά λιγότερο δυναμικές από την κλασική ή την τζαζ λόγω των οργάνων που χρησιμοποιούνται και των επιθυμητών ηχητικών χαρακτηριστικών. Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές έντασης στα επιμέρους μέρη όπως εισαγωγη, στροφη και ρεφρέν.

ροκ κομματι.Αποσπασμα 3 λεπτων.

Αυτό το metal τραγούδι απαλλάσσεται απο την έντονη μακροδυναμική. Απόσπασμα περίπου 4 λεπτών.,,
Εδω θυμαμαι το αποτελεσματα ενος πειραματος οπου ομαδες ατομων ακουσαν κομματια διαφορετικων ειδων και διαφορετικου δυναμικου ευρους. Σε ολα τα ειδη υπηρχε μια ξεκαθαρη προτιμηση στα κομματια με περισσοτερο δυναμικο ευρος εκτος απο το ειδος της μεταλ. Εκει η προτιμηση ηταν σε κομματια χαμηλοτερου δυναμικου ευρους.
Τεσπα μια υποσημειωση ειναι απλα για να ξερεται γιατι δεν πρεπει να φερνεται μεταλα στο σπιτι να αξιολογησει το ηχοσυστημα σας.



,,Λόγω των μάλλον αργών και κυρίως προβλέψιμων αλλαγών της εντασης, η μακροδυναμικη μπορεί να επεξεργαστεί καλύτερα με το fader. Προκειμένου να διασφαλιστεί μια ευχάριστη ισορροπία, τα ήσυχα περάσματα ωθούνται σε μεγαλυτερη ενταση ή τα δυνατά μειώνονται. Ο αυτοματισμός στο sequencer ή οι στοχευμένες περικοπές ειναι επίσης κατάλληλα μέτρα για μια ευχάριστη εμπειρία ακρόασης.,,
Επομενως εκει που θελω να καταληξω @Bhutia ειναι οτι η συλλογιστικη σου οσον αφορα το ειδος και την διαρκεια των μακροδυναμικων αντιθεσεων και κατ επεκταση η μη υποστηριξη αυτων απο το διαχυτο πεδιο δεν φαινεται να ειναι σωστη.
Εσυ ρε @thva τι καταλαβαινεις απ ολα αυτα?