Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μηνύματα
1.788
Reaction score
883
Εκτός από το πότε λήγει κάθε λογαρισμός/συμβόλαιο σταθερής/κινητής/ρεύματος/χρώμα λογαρισμού, ποίος παραλαμβάνει παιδιά από δραστηριότητες, ποιές προθεσμίες έχουμε στη δουλειά, θα έχουμε να σκεφτόμαστε και πότε θα χρειαστεί να φορτίσουμε το χαζοκούτι... νομίζω ότι πολύ δυσκολέψαμε τις ζωές μας. Η τεχνολογία θα τα έκανε υποτίθεται πιο απλά όλα ώστε να αυξηθεί ο ελεύθερος χρόνος μας...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.210
Ο YouTuber λέει ότι λέει η μελέτη, και η μελέτη δεν λέει κάτι διαφορετικό από την Tesla και την BYD. Απλά το πάει ένα βήμα παραπέρα για όσους τους ενδιαφέρει η μακροζωία της μπαταρίας για Χ λόγους. Είτε αυτοί είναι επειδή θα το κρατήσει πολλά χρόνια, είτε επειδή θέλει να πιάσει καλή αξία μεταπώλησης.

Προφανώς όλα αυτά δεν έχουν καμία αξία για όποιον αλλάζει όχημα κάθε 5-6-7 χρόνια και για όποιον το έχει με Leasing.

Η μελέτη, η Tesla και η BYD λένε να φορτίζεις 0%-100%, και θα σε βγάλει όσο σε βγάλει ανάλογα τα καθημερινά σου χλμ. Κανείς από τους παραπάνω δεν σου λέει να φορτίζεις κάθε μέρα στο full, είτε αυτό είναι 80-100 είτε 60-100 είτε 40-100.
 
Last edited:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.776
Reaction score
76.200
Εννοείται ότι θα κάνετε ότι λέει η Tesla και η BYD κι όχι ότι λέει ο κορυφαίος γιουτιούμπερ...
Ο "κορυφαίος γιούτιουμπερ" είναι σοβαρός και πολύ διαβασμένος. ;)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.210
Εκτός από το πότε λήγει κάθε λογαρισμός/συμβόλαιο σταθερής/κινητής/ρεύματος/χρώμα λογαρισμού, ποίος παραλαμβάνει παιδιά από δραστηριότητες, ποιές προθεσμίες έχουμε στη δουλειά, θα έχουμε να σκεφτόμαστε και πότε θα χρειαστεί να φορτίσουμε το χαζοκούτι... νομίζω ότι πολύ δυσκολέψαμε τις ζωές μας. Η τεχνολογία θα τα έκανε υποτίθεται πιο απλά όλα ώστε να αυξηθεί ο ελεύθερος χρόνος μας...
Και την κάνει. Αν έχεις φορτιστή στο σπίτι αγοράζεις LFP και όταν πλησιάζεις στα τελειώματα το αφήνεις να φουλάρει. Αν θες βάζεις και προγραμματισμό, είτε μέσα στο όχημα είτε στο φορτιστή. Αν δεν έχεις γκαράζ αγοράζεις NMC και κάνεις μικρές ολιγόλεπτες φορτίσεις σε ένα παράθυρο που δεν θα ξεπερνά το 20% -80% για καθημερινή χρήση. Τόσα απλά είναι τα πράγματα.
 

gid

Μηνύματα
8.128
Reaction score
9.361
Κανείς από τους παραπάνω δεν σου λέει να φορτίζεις κάθε μέρα στο full, είτε αυτό είναι 80-100 είτε 60-100 είτε 40-100.
Το ότι δε μου λέει να το κάνω, δε σημαίνει πως μου λέει να ΜΗΝ το κάνω. Σε τέτοια πράγματα οι οδηγίες πρέπει να είναι σαφείς. Και οι οδηγίες που αντέγραψε ο Μαξ δεν είναι.

Τώρα βέβαια, κάνοντας ένα βήμα πίσω και βλέποντας τη συνολική εικόνα με νηφάλιο μάτι, φαντάσου να πας να πάρεις ένα θερμικό αυτοκίνητο, και να σου πει ο πωλητής "ξέρετε, κάθε χρόνο η χωρητικότητα του τεπόζιτου θα πέφτει κατά ένα λίτρο περίπου... και μην το φουλάρετε πάνω από μια φορά το μήνα, ούτε να το αφήνετε να πέφτει κάτω από τα 3 λίτρα συχνά.. να καθιερώσετε συγκεκριμένο πρόγραμμα για τέτοιες ακρότητες..." Να γελάνε κι οι πέτρες...
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.207
Reaction score
10.619
Κινδυνολογία έχει μόνο το thumbnail. Σημείωσε πως πετάει το γνωστό, αόριστο και καθησυχαστικό: "η μπαταρία σίγουρα θα κρατήσει όσο και το αυτοκίνητο". Ναι φίλε αλλά αν η μπαταρία τότε έχει πέσει στο 50% της αυτονομίας, να τη βράσω... Θεωρητικά ναι, έχει "κρατήσει" αφού το αυτοκίνητο κινείται, αλλά πρακτικά.....

Ναι αλλά, τελικά, αυτή η αβεβαιότητα τσακίζει κόκκαλα... Τι στο διάολο ισχύει τελικά αν οι σούπερ ειδικοί διαφωνούν; Εσύ ως κάτοχος τι πρέπει να πιστέψεις;

Δυστυχώς δε σου διευκρινίζει αν είναι ΟΚ η κάθε σου φόρτιση να ξεκινά από το 10-15% και ναι φτάνει στο 100%. Στη θέση σου, αυτό θα με ενδιέφερε πάρα πολύ αφού έτσι θα αξιοποιούσα τη μπαταρία περισσότερο. Επίσης, από <10% ως 100% μια φορά το τρίμηνο/εξάμηνο το πολύ, ή επιτρέπεται και πιο συχνά; Και αν ναι, πόσο συχνά;
Το δικό μου αυτοκίνητο έχει εγγύηση 8 ετών για τουλάχιστον 70% SOH στη μπαταρία.

Αφού δεν αγχώνομαι εγώ, γιατί αγχώνεσαι εσύ; :)
Εγώ πιστεύω ότι γράφει το manual του κατασκευαστή και αυτό που προτείνει, το βρίσκω πολύ πρακτικό και εύχρηστο.

Φυσικά και είναι μια χαρά να πηγαίνεις από το 10% στο 100% κάθε φορά, αν αυτό σε βολεύει. Σε βολεύει από το 20%, το 30 ή το 90%; Κανένα πρόβλημα.
Αναφέρει σαφώς ότι το 0% είναι η κόκκινη γραμμή όπου πρέπει να φορτίσεις άμεσα. Από εκεί και πέρα, η απλή λογική λέει ότι αφήνεις ένα 10% υπόλοιπο μπαταρίας (όπως και ένα 10% βενζίνης) για να μη μείνεις επειδή δεν υπολόγισες καλά ή σου έτυχε κάτι απρόοπτο και ξόδεψες παραπάνω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.210
Το ότι δε μου λέει να το κάνω, δε σημαίνει πως μου λέει να ΜΗΝ το κάνω. Σε τέτοια πράγματα οι οδηγίες πρέπει να είναι σαφείς. Και οι οδηγίες που αντέγραψε ο Μαξ δεν είναι.
Μια χαρά ξεκάθαρα είναι. Απλά θες διάβασμα.

Τώρα βέβαια, κάνοντας ένα βήμα πίσω και βλέποντας τη συνολική εικόνα με νηφάλιο μάτι, φαντάσου να πας να πάρεις ένα θερμικό αυτοκίνητο, και να σου πει ο πωλητής "ξέρετε, κάθε χρόνο η χωρητικότητα του τεπόζιτου θα πέφτει κατά ένα λίτρο περίπου... και μην το φουλάρετε πάνω από μια φορά το μήνα, ούτε να το αφήνετε να πέφτει κάτω από τα 3 λίτρα συχνά.. να καθιερώσετε συγκεκριμένο πρόγραμμα για τέτοιες ακρότητες..." Να γελάνε κι οι πέτρες...
¨Όταν αγοράζεις ένα νέο θερμικό αγοράζεις και 100-150-200 "ζωντανά" άλογα. Μετά από εκατοντάδες χιλιάδες χλμ και χρόνια σου έμειναν 70-120-150 γερασμένα μουλάρια. Στο τέλος ζωής του κινητήρα κάποια στιγμή σταματά να παίρνει μπροστά και πάπαλα.
 

gid

Μηνύματα
8.128
Reaction score
9.361
Το δικό μου αυτοκίνητο έχει εγγύηση 8 ετών για τουλάχιστον 70% SOH στη μπαταρία.
Αφού δεν αγχώνομαι εγώ, γιατί αγχώνεσαι εσύ; :)
Κανένα άγχος από μένα αφού δεν είμαι κάτοχος, και δε θα γινόμουν και ποτέ κάτοχος αν η εγγύηση στα 8 χρόνια ήταν μόνο για 70%. Εκτός βέβαια αν το έπαιρνα με lease, κι αυτό για 5-6ετία, όχι παραπάνω.


Φυσικά και είναι μια χαρά να πηγαίνεις από το 10% στο 100% κάθε φορά, αν αυτό σε βολεύει. Σε βολεύει από το 20%, το 30 ή το 90%; Κανένα πρόβλημα.
Ίσως, αλλά οι οδηγίες δεν το λένε. Ίσα-ίσα, πολλοί λένε "αποφύγετε τη συχνή φόρτιση πάνω από 80%, φθίρει τη μπαταρία".
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.210
Η μελέτη μας λέει και κάτι που λέω καιρό και επιμένω. Το είπε και ο @MaxHeadroom . Δεν αγοράζουμε ηλεκτρικό χωρίς αντλία. Και ας λένε οι εταιρείες και οι πωλητές ότι θέλουν.
 

gid

Μηνύματα
8.128
Reaction score
9.361
Μια χαρά ξεκάθαρα είναι. Απλά θες διάβασμα.
Έλα όμως που δεν είναι...

¨Όταν αγοράζεις ένα νέο θερμικό αγοράζεις και 100-150-200 "ζωντανά" άλογα. Μετά από εκατοντάδες χιλιάδες χλμ και χρόνια σου έμειναν 70-120-150 γερασμένα μουλάρια. Στο τέλος ζωής του κινητήρα κάποια στιγμή σταματά να παίρνει μπροστά και πάπαλα.
Αυτές είναι υπερβολές της φανατίλας. Τα θερμικά όχι μόνο ανταποκρίνονται πολύ καλά στη σωστή συντήρηση, αλλά παίρνουν κι ένα σωρό βελτιώσεις απόδοσης.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.210
Τα θερμικά όχι μόνο ανταποκρίνονται πολύ καλά στη σωστή συντήρηση
Μέχρι να συμπληρώσουν τον κύκλο τους, όχι παραπάνω. Αν δεν γινόταν σωστό Service θα το πετούσες νωρίτερα.

Τα θερμικά όχι μόνο ανταποκρίνονται πολύ καλά στη σωστή συντήρηση
Μέχρι να φτάσουν τον κύκλο ζωής τους.

αλλά παίρνουν κι ένα σωρό βελτιώσεις απόδοσης.
Μέχρι να φτάσουν στο ρεκτιφιέ. Μετά είναι για πέταμα.

Έχω φτάσει δύο αυτοκίνητα στο τέλος ζωής τους, με υποδειγματική συντήρηση. Και τα δύο τα έσοδα ανακύκλωση.
 

gid

Μηνύματα
8.128
Reaction score
9.361
Τίποτε δεν κρατάει για πάντα. Όλα έχουν ένα "κύκλο ζωής". Δεν επισημαίνεις κάτι ιδιαίτερο. Η πτώση της απόδοσης του θερμικού πάντως είναι πολύ μικρότερη ανά μονάδα χρήσης από την πτώση της μπαταρίας του ηλεκτρικού, υποθέτοντας εξίσου ευλαβική συντήρηση και στα δύο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.210
Τίποτε δεν κρατάει για πάντα. Όλα έχουν ένα "κύκλο ζωής". Δεν επισημαίνεις κάτι ιδιαίτερο. Η πτώση της απόδοσης του θερμικού πάντως είναι πολύ μικρότερη ανά μονάδα χρήσης από την πτώση της μπαταρίας του ηλεκτρικού, υποθέτοντας εξίσου ευλαβική συντήρηση και στα δύο.
Σε καμία περίπτωση.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.416
Reaction score
83.701
Η τεχνολογία θα τα έκανε υποτίθεται πιο απλά όλα ώστε να αυξηθεί ο ελεύθερος χρόνος μας...
Σαφώς και αυξάνεται. Γλυτώνεις τον χρόνο 1-2 φορές την βδομάδα που θα ξοδέψεις σταματώντας στο βενζινάδικο. Όλο τον χρόνο.
Το μόνο που κάνεις είναι να το βάλεις στην μπριζα ξεπαρκαροντας όταν πέσει η μπαταρία κάτω από 20%, με προγραμματισμό να φορτίσει με νυχτερινό και έως 70-80%. Μια φορά το προγραμματίζεις και τέλος, η κίνηση να το βάλω στην μπριζα μου παίρνει κάποια δευτερόλεπτα, και το πρωί είναι έτοιμο να φύγω.´
Και γλιτώνω και το μπλα μπλα στα βενζινάδικα.
 




Μηνύματα
1.004
Reaction score
2.810
Χθες παρατήρησα κάτι για πρώτη φορά και μου φάνηκε λίγο αστείο.
Σταμάτησα για φόρτιση σε 60άρι DC φορτιστή της λατρεμένης Electrip, που εξακολουθεί να είναι δωρεάν 😍😆, και το όχημα δαιμονίστηκε!
Για αρκετή ώρα έδειχνε φόρτιση 61kW, δηλαδή πάνω απ' την "ονομαστική" ταχύτητα φόρτισης του μηχανήματος...
Σπάμε ρεκόρ λέμε και καταρρίπτουμε τη λογική!
Και τζάμπα και πέρα απ' τα όρια! :laugh::biggrin:


1725011768559.jpeg
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
20.996
Reaction score
35.296
Χθες παρατήρησα κάτι για πρώτη φορά και μου φάνηκε λίγο αστείο.
Σταμάτησα για φόρτιση σε 60άρι DC φορτιστή της λατρεμένης Electrip, που εξακολουθεί να είναι δωρεάν 😍😆, και το όχημα δαιμονίστηκε!
Για αρκετή ώρα έδειχνε φόρτιση 61kW, δηλαδή πάνω απ' την "ονομαστική" ταχύτητα φόρτισης του μηχανήματος...
Σπάμε ρεκόρ λέμε και καταρρίπτουμε τη λογική!
Και τζάμπα και πέρα απ' τα όρια! :laugh::biggrin:


View attachment 340922

κάβλωσε και το αμάξι που βρήκε τσάμπα ρέμα και πήρε τα πάνω του φαίνεται
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.287
Μηνύματα
2.935.539
Members
38.168
Νεότερο μέλος
Prants
Top