Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.518
Κατ' αρχάς δεν ξέρουμε ποσο σωστά είχε γίνει η χρήση του DSP (έχω χάσει και επαφή εδώ και καιρό με τον εμπορικό κόσμο, και δεν γνωρίζω ποιός ήταν στο περίπτερο).
Το ενσωματωμένο DSP στο ηχείο λέω, και τις "στάνταρ" ρυθμίσεις του.

Πόσο μάλλον εάν τις πειράζει κανας παρπαρας κιόλας στις εκθέσεις (δώσε λίγα πρίμα, αυτοί είναι χαλιεντάδες).

Επίσης, έχω μια αρχή: αν το ηχείο έχει DSP, πρέπει να το ταΐσεις με ψηφιακό σήμα.
Όταν δεν τηρείται αυτή η αρχή, κάτι με ενοχλεί, και η εξήγηση δεν είναι απλά "προστέθηκε μια ακόμα A/D + D/A μετατροπή", η οποία μπορεί να είναι διάφανη, αλλά για να είναι διάφανη πρέπει να τηρούνται κάποιες άλλες βασικές αρχές, ιδίως όταν πριν απ' αυτήν υπήρξε άλλη μια D/A, με άγνωστο μήκος λέξης (και δειγματοληψία). Στα πολλά ψηφιακά, θέλω και κοινό ρολόι, πάω μακριά τη βαλίτσα.

Τες πα. Δε πιστεύω πως φταίει το ηχείο (σωστά όσα λες για την κόρνα, έτσι κι αλλιώς off axis θέλουν όλα ανεξαιρέτως), αλλά η χρήση του.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.448
Reaction score
1.931
Κλασσική διάταξη DBA με 4 σαμπ δεν υπάρχει, μάλλον εννοείς με 8 σαμπ. Εννοιείς το παρακάτω;

View attachment 334131
Ναι αυτό, έπρεπε να γράψω "τεσσάρων σαμπ ανά συστοιχία"
Αν δεν υφίσταται ταβανι δε δημιουργειται επίπεδο κύμα.
Το θελουμε το ταβάνι. . .
. . . Προφανώς αυτό το γνωρίζεις επομένως κάτι άλλο εννοείς; .
Σε 'μένα απευθύνεται αυτό; Εγώ ποτέ δεν έγραψα οτι δεν θέλουμε ταβάνι
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.518
Αν δεν υφίσταται ταβανι δε δημιουργειται επίπεδο κύμα.
Το θελουμε το ταβάνι. Ζωντανό, όπως και το πάτωμα και όλους τους τοίχους, εκτός του πίσω.
Μόνο πίσω τοίχο δε θελουμε (ζωντανό).

Προφανώς αυτό το γνωρίζεις επομένως κάτι άλλο εννοείς;
Δε θέλουμε επίπεδο κύμα, θέλουμε κυλινδρικό.
Planar, χωρίς ταβάνι.

Αγαπάμε καμπύλες. 🤪😁🤣😜

Η Neumann τα'λεγε εδώ και χρόνια για planar array, αλλά τι α κάεις; Α κατς α μαλώεις; 🤪😁🤣

Το ύψος του ταβανιού, όσο αυξάνει, δυσκολεύει την κατάσταση καταπολέμησης των προβλημάτων που προκαλεί, γι'αυτό στο εγχειρίδιο της trinnov που σου δείχνει τα κατάλληλα layouts ανά διάσταση δωματίου, αλλάζουν άρδην τα πράγματα με αύξηση του ύψους.

Ταυτόχρονα, στο ιμερσιβ, θέλουμε παραπάνω ύψος, να μην είναι στο 1μ απόσταση τα ηχεία ταβανιού.

Και να τι λέει η trinnov:

Having no subwoofer above the floor significantly reduces the system’s ability to control vertical axial room modes, yet it retains other benefits of WaveForming such as width and length room modes control over the entire room and significant decay reduction in the listening area. The ideal room for this implementation of WaveForming either features a or an open ceiling.

Open ceiling ιτ ιζ. 😎

(Διότι "highly absorbent low-frequency ceiling" δε θέλω ούτε να κάτσω να σκεφτώ τι απαιτεί για να πιάσει όλη την 1η οκτάβα).

Με πλαναρ είναι τα καλύτερα αποτελέσματα:

1718529283012.png


Τώρα, όσον αφορά τα line arrays, η trinnov πάλι έχει μια ωραιότατη παράγραφο για το ταβάνι:

Maintains most of the benefits of Planar WaveForming but cannot fully control vertical room modes, which is why it is recommended for rooms with high ceilings and/or absorptive treatment for low frequencies.

Άντε πάλι "highly absorbent low-frequency ceiling", σπυργιά βγάζω.

Και βγάζω σπυργιά, που τα ήξερα αυτά από τόσο παλιά, που'κατσα κι έφτιαξα μεγάλη μπασοπαγιδα στο ταβάνι, κουτί από μονή γυψοσανιδούλα, διαστάσεων 3*4m (τυχαίες δεν είναι) με βαριά απορρόφηση μέσα, και μετά έβαλα διάχυση. Δε κόλλησα απλώς μια διάχυση στο ταβάνι, που θα'ταν πανευκολη υπόθεση..😎

Σας λέω, μελετήστε τι λένε εκεί: (λέξη προς λέξη)

 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.448
Reaction score
1.931
Having no subwoofer above the floor significantly reduces the system’s ability to control vertical axial room modes, yet it retains other benefits of WaveForming such as width and length room modes control over the entire room and significant decay reduction in the listening area. The ideal room for this implementation of WaveForming either features a highly absorbent low-frequency ceiling, or an open ceiling.
Για χωρίς σαμπ "above the floor" τα λέει αυτά. Προφανώς γνωρίζει οτι ελάχιστοι θα φτιάξουν τοίχο με 4 σαμπ (ή και 2, το ένα ψηλά)
Αλλιώς, για επίπεδο κύμα (ή ακριβέστερα "επίπεδο" κατά την μέχρι υστερίας γεροντοκόρης συχνά-πυκνά τελειομανία των γκουρού του αβουσάιτ :tongue: ) θέλουμε ταβάνι
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.518
Για χωρίς σαμπ "above the floor" τα λέει αυτά. Προφανώς γνωρίζει οτι ελάχιστοι θα φτιάξουν τοίχο με 4 σαμπ (ή και 2, το ένα ψηλά)
Αλλιώς, για επίπεδο κύμα (ή ακριβέστερα "επίπεδο" κατά την μέχρι υστερίας γεροντοκόρης συχνά-πυκνά τελειομανία των γκουρού του αβουσάιτ :tongue: ) θέλουμε ταβάνι
Ναι, θέλουμε, αλλά κοντό. 2m? 🤪

Ειδάλλως θέλει 12 σαμπ σε κάθε τοίχο. Άσε μας παιδάκι μου. 🤣😁😜🤪

(Ξαναδιάβασε το προηγούμενο ποστ, πρόσθεσα κι άλλο υλικό για line array - επίπεδο)

Εγώ έχω high ceiling (κατά την trinnov) με 2.92m ύψος. Το θεωρούν 3-μετρο.
Από 270-280cm ύψους, αλλάζουν τα δεδομένα τους. 😎
Θέλουν 5-αδα σαμπ εμπρός (και 5-αδα πίσω), και πάλι αφήνουν την παράγραφο που έδειξα.. βασικά 10 σαμπ θέλουν για επίπεδο, και συνεχίζουν να σου λένε χμ χμ για τα vetical. Άσε μας παιδάκι μου..😜🤪😁🤣
Ευτυχώς που έκανα κάτι στο ταβάνι, και δε το άφησα "έτσι" σκέτο.

Ειδάλλως πας by the book σε υβριδικό, με "line array of 5 subwoofers at the front and planar array of 4 subwoofers at the rear", με επίπεδο εμπρός και κυλινδρικό πίσω, και οκ, είσαι άρχοντας. 9 σαμπ παρακαλώ. 😎

Το "κλου" της υπόθεσης, είναι ότι σε κάθε περίπτωση, είτε με επίπεδο είτε με κυλινδρικό μπασοκύμα, η trinnov αφήνει μια παράγραφο "χμ χμ" για το ταβάνι, και πετάει τη απόντα του "open ceiling". 😎
 
Last edited:



dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.884
Reaction score
11.203
Εγώ τώρα μπερδεύτηκα. Ο Κώστας στοχεύει σε επίπεδη μετάδοση κύματος ή κυλινδρική; Η τοποθέτηση ειναι για ...μερικως επίπεδη. Αν ήθελε κυλινδρική έπρεπε να μπουν τα σαμπς στο πάτωμα.

Τες πα, δε βγαίνει άκρη με μηνύματα στο φόρουμ. Έξυπνος άνθρωπος και γνώστης είναι, τα καλύτερα εργαλεία έχει, θα βγάλει άκρη, είμαι σίγουρος.

Αλλά όπως τα χεις τώρα τα σαμπς μεσιέ, είναι λάθος ;-) Dapost spoke.
 

Μηνύματα
4.505
Reaction score
7.820
Εγώ αυτό που κατάλαβα είναι ότι το waveforming θα δουλέψει σε κάθε περίπτωση. Απόδειξη αποτελεί ο τύπος που έβαλε 4 σαμπς απλά στις γωνίες σε σοφίτα μάλιστα και δούλεψε. Πόσο καλά θα δουλέψει και πόσο ιδανικό θα είναι το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται από το πλήθος των σαμπς, την τοποθέτηση αυτών στον χώρο, τις ικανότητες αυτών και τον ίδιο τον χώρο.
Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει βελτίωση. Αυτό είναι άλλωστε και το ζητούμενο.
 


Μηνύματα
27.751
Reaction score
26.083
Κάτι κάνουν και αυτοί, δεν είναι μπάμιες:
Κάτσε καλά , θα παρεξηγηθεί μπάμιας , και ποιός τον ακούει μετά. :tongue:
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.884
Reaction score
11.203
Ναι αυτό, έπρεπε να γράψω "τεσσάρων σαμπ ανά συστοιχία"

Σε 'μένα απευθύνεται αυτό; Εγώ ποτέ δεν έγραψα οτι δεν θέλουμε ταβάνι
Αυτό που λες (αυτό που σχεδίασα) ειναι η βέλτιστη τοποθέτηση κατά velti/Harman.

Δεν είναι source to sink, δεν υπάρχουν διακριτα πηγή και απορρόφηση, δεν υπάρχει μετάδοση και ακύρωση επιπέδου κύματος όπως στο DBA.

Y.γ.αυτο για το ταβάνι ήταν απάντηση στον ήαρ που μας έχει μπερδέψει αν θέλει planar ή cylindrical κύμα..
 


Μηνύματα
13.489
Reaction score
15.513
Μπερδέψει ή όχι μας ο Ear αυτό που έστησε είναι για planar. Το κάτω μεσαίο sub το πρόγραμμα αλγόριθμός της Τρινόβ θα το "΄φέρει". No worries. Απλώς δεν ξέρω εάν του έβγαλε τόσα "λίγα" subs λόγω μικρότερων διαστάσεων που περάστηκαν αλλά λογικά is doable.
 

Μηνύματα
13.489
Reaction score
15.513
Δε τα λέω σε σένα.
Βρε οι άλλοι έχουν κάνει αλγόριθμο για να ξεφύγουν απο το φούλ signal processing και για να ελέγξουν εκτός απο τις δύο διαστάσεις σε χρόνο και συχνότητα .... και το πιο δύσκολο απο όλα δηλαδή τον χώρο αλλά και τις συχνότητες Κ σε τρείς διαστάσεις Χ, Υ, Ζ (3D που στην ουσία υπολογιστικά - μαθηματικά επεξεργαζόμενα, είναι 4D), κατευθύνουν και το κύμα εντός κλειστού μάλιστα χώρου κρατώντας ομοιομορφία ... και εσείς μιλάτε για arrays ; :D

Θα το βελτιώσουν κιόλας λογικά στο μέλλον καθώς έχει μεγάλη ευελιξία αυτό που έκαναν ... αλλά δεν ξέρω τι εύρος βελτίωσης μπορούν να πετύχουν και εάν δείξει και ο κόσμος ενδιαφέρον (ιδίως οι του prof cinema χώρων).

Μετά φταίω εγώ που λέω για επιστήμονες ; :D

Μάπα το waveforming, δε φέρνει τίποτε νέο στο τραπέζι (ιτ μπρινγκς ναθινγκ νιού το δε τέιμπλ), έπρεπε να λέγεται waveprobing ... μην το εφαρμόσεις. :D

Υ.Γ. : Ήθελα να σας αφήσω με "αστεία". Θα παρακολουθώ. (I will be watching closely).... :D
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.448
Reaction score
1.931
Αυτό που λες (αυτό που σχεδίασα) ειναι η βέλτιστη τοποθέτηση κατά velti/Harman.
Δεν είναι source to sink, δεν υπάρχουν διακριτα πηγή και απορρόφηση, δεν υπάρχει μετάδοση και ακύρωση επιπέδου κύματος όπως στο DBA.

Y.γ.αυτο για το ταβάνι ήταν απάντηση στον ήαρ που μας έχει μπερδέψει αν θέλει planar ή cylindrical κύμα..
Βρε ξεκόλλα, δεν έγραψα, ούτε υπονόησα αυτά που λες.
Ξέρω όμως οτι μερικές φορές το κάνουν στην πράξη και δουλεύει - δεν τους νοιάζει αν είναι ss κλπ, ξέρουν οτι δουλεύει καλύτερα, μερικές φορές (γιατί η απομάκρυνση από τον τοίχο αρχίζει να προκαλεί φαινόμενα SBIR) σε όχι ιδανικούς χώρους για μερικούς διαμήκεις ρυθμούς ανώτερης τάξης, και το τσεκάρουν με μετρήσεις, μερικές φορές περιορίζοντας το αυστηρά 1/4d αν χρειασθεί. Το κάνουν εμπειρικά, είναι συμβιβασμός, αλλά αν πχ έχεις χώρο με μεγάλα εμπόδια ή τρελλή απορρόφηση (πχ ακροατές σε πολυθρόνες) πρέπει να σκεφτείς έξω από το κουτί.
Και δεν πρόκειται, απλώς μοιάζει (λίγο) με την διάταξη Welti (που έχει μόνο 4 σαμπ στο πάτωμα που παίζουν το ίδιο σήμα χωρίς delays)

Και έχεις μετάδοση επιπέδου κύματος, άντε σχεδόν επιπέδου, ακόμα και θεωρητικά - αντί στο μοντέλο να έχεις 4 εκπέμπουσες πηγές με άλλες 8 κατοπτρικές γύρω-γύρω, έχεις τα ίδια + άλλα τόσα πιο πίσω. Το μέτωπο του πρώτου επιπέδου θα απορροφηθεί από την απορροφούσα συστοιχία, αυτού που ακολουθεί από την εικονική κατοπτρική της (την πίσω από τον πίσω τοίχο)
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.884
Reaction score
11.203

Αν έχεις κάποιο λίνκ, πολύ θα με ενδιέφερε να το διαβάσω. Μέχρι τότε διατηρώ τις επιφυλάξεις μου κατά ποσό είναι υλοποιήσιμο αυτό που περιγράφεις, ειδικά σε εποχή προ waveforming. Εδώ μια απλή ακύρωση για cardio είναι δύσκολο να υλοποιηθεί στην πράξη με κλασσικά εργαλεία.

Δεν είναι τυχαίο που όλα τα σοβαρά στούντιο χτίζουν εξαρχής room in a room για να αποφύγουν ολα τα προβλήματα, τις δυσκολίες και τους συμβιβασμούς που φερνουν μαζί τους οι τοίχοι ( που όμως τόσο αρέσουν σε πολλούς αδαείς).

Εγω λοιπόν δεν έχω δει ούτε dba, ούτε planar, ούτε line array ούτε τίποτα σε κανένα επαγγελματικό στούντιο. Κλασικές λύσεις ακολουθούνται, αποτελεσματικές και δοκιμασμένες. Εντοιχισμοι και room in a room και πάμε παρακάτω.

Και ‘σύ μου λες για τοποθετησεις που δεν υπάρχουν στη βιβλιογραφία, είναι πιο περιπλοκες από τις τεκμηριωμενες και που λες είναι καλές σε κάποια δωμάτια και υπό κάποιες συνθήκες. Και λες σε εμένα να ξεκολλήσω; Εσυ;
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.448
Reaction score
1.931
Αντε πάλι.
ΔΕΝ μιλάω για λύσεις βιβλιογραφίας, ούτε στούντιο και ακουστικά καλούς χώρους είτε εκ συμπτώσεως είτε επειδή τους κτίζεις έτσι εξ αρχής, που επιμένεις να μου αποδίδεις, γιαυτό λέω ξεκόλλα.
Αλλά για λύσεις ανάγκης με πειραματισμό στην πράξη. Στήνω - μετράω, κουνάω λίγο - ξαναμετράω.
Στήσιμο πχ σε μεγαλούτσικη κλειστή αίθουσα μη κτισμένη επι τουτου, φορέα οικονομικά απρόθυμου για βαρύ κτηριακό τρήτμεντ, αλλά που θέλει και "ποιότητα". Συνηθισμένο. Θεατές φουλ κατω, όλα τα άλλα γυμνά, άρα πρόβλημα εξ αρχής λόγω ασυμμετρίας για επίπεδο κύμα. Ρυθμός στους 60 που πρέπει να τον σβήσεις γιατί μπουμάρει το σύμπαν, αλλά και ρυθμοι στους 120 (παλεύεται) και 180 όπου δεν δουλεύει ακόμα και υπό σωστές συνθήκες καλά η DBA.
Τι κάνεις; Υποχρεωτικά ξεχνάς "το βιβλίο"
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.087
Μηνύματα
2.887.791
Members
37.984
Νεότερο μέλος
fchristos
Top