Καλωδιακό παράδοξο.

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.799
Reaction score
12.771
Να καταλαβω δλδ για να μην παρεξηγω εσυ ως επαγγελματιας του χωρου που χρησιμοποιεις καλωδια στην δουλεια σου υποστηριζεις πως οτι καλωδιο και να βαλεις στα ηχεια ειναι το ιδιο και το αυτο? Καθως το ιδιο ισχυει και στην συνδεση τους με ενισχυτες?
We also did some – electrical! – response measurements on a real speaker. This is much more interesting than on a dummy, since all speaker cables measure perfectly on a dummy, because it is non-inductive and has a dead straight response by itself.
Το παραπάνω το κατάλαβες ή να το μεταφράσω;
Αρχικά λέει, πως το εργαστήριο που έκανε τις μετρήσεις δεν έχει <<ψευδοφορτίο εξομοίωσης ηχείου>>...Καλό εε
Κατά δεύτερον λέει πως ΟΛΑ τα καλώδια σε μια σωστή σχεδίαση ηχείου, δηλαδή με μικρές αποκλίσεις αντίστασης και φάσης, μετράνε το ίδιο.
Δεν το λέω εγώ, το λέει το άρθρο που μας υπέδειξες να διαβάσουμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
να εξετάζονται αλλά και να διερευνηθούν παραπέρα. Δηλαδή α) ο συσχετισμός και β) η ελάχιστη τεχνική μετρήσιμη διαφορά που μπορεί να έχει ένα μεγάλο ποσοστό επίδρασης ενώ μια μεγάλη τεχνικά μετρήσιμη διαφορά να μην έχει.
👍

Γι'αυτό χρειάζεται διάβασμα, και ξανά διάβασμα.

Για τις περισσότερες (για να μη πω όλες και φανώ απόλυτος) μετρήσεις, υπάρχει αποδεκτό ανώτατο και κατώτατο ακουστό - διακριτό όριο, κι αυτό σε εργαστηριακές συνθήκες, ακόμα και θεωρητικά.

Από το damping factor, μέχρι το sinad, για πρακτικά όλα όσα παρουσιάζονται μετρήσεις, υπάρχουν τα όρια χρησιμότητας.

Αλλά θέλει διάβασμα, και το διάβασμα είναι μια δύσκολη διαδικασία, ενώ πχ οι δοκιμές ηχείων ενισχυτικών Ντακ και καλωδίων, δεν είναι δύσκολες διαδικασίες.

Η εύκολη οδός δεν έχει διάβασμα.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.799
Reaction score
12.771
Επειδή διάβασα κάπου πριν για θωράκιση καλωδίου ηχείων, μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος, με ποιον τρόπο ένα η/μ σήμα τάσης καναδυό μικροβόλτ μπορεί να διεγείρει μεγάφωνο;
Τώρα τι ψάχνεις να βρεις;
Αφού μέτρησαν τα καλώδια ηχείων για θόρυβο, με τον ίδιο τρόπο που μέτρησαν τα διασύνδεσης.
Τα μεν <<βλέπουν>> αντίσταση 22 ΚΩ και πάνω, ενώ τα δε από 2,5 μέχρι 25 Ωμ.
Κρίμα για το χρόνο που πέταξα να διαβάσω την <<δοκιμή>>.
 

Μηνύματα
963
Reaction score
808
Ειναι ενα j test signal στα 192khz.
Όχι, δε σε δουλεύω.
Προσπαθώ απλώς να σε βοηθήσω να καταλάβεις τα σχεδιαγράμματα.

Η ουσία σε αυτά τα δύο σχεδιαγράμματα, είναι αυτή:

View attachment 345774 View attachment 345775

Πάμε ένα ένα τα νούμερα:

N+D: -90,8 Vs -90,7 dBrA
N: -86,7 Vs -87 bBr
SNR: 81,3 Vs 81,6 dB

Θες να μιλήσουμε λίγο για την ακρίβεια των μετρήσεων, και για το εάν αυτές οι μετρήσιμες διαφορές είναι εντός της στάνταρ απόκλισης των επαναλαμβανόμενων μετρήσεων;

Μετά, μπορούμε να αναλύσουμε εάν πιστεύεις ότι αυτές οι διαφορές, των 0,1 έως 0,3 dB, είναι σημαντικές στο ψηφιακό πεδίο του θορύβου, στο οποίο υπάρχουν ενσωματωμένες δυνατότητες καταστολής θορυβικών συνιστωσών μεγαλύτερες των εν λόγω ονομαστικών μετρήσεων.

Μετά, να δούμε τι σημαίνει το ENOB που κυμαίνεται από 14.1 έως 14.2 bits.

Και μετά, τη διακύμανση κατά 0,3 dB του THD+N (-81,3 Vs -81,6 dB).

Στο τέλος, μπορούμε να σχολιάσουμε με τη σειρά μας, εάν είναι κωμικά τα σχόλια του τύπου που παρουσιάζει αυτές τις μετρήσεις στο λινκ που παραθέτεις.
Αυτοι οι ετοιμοι δεικτες οπως enob ( τα χρησιμα bits αφου συνυπολογιστει το thd+n) μη λεμε και τους τυπους δεν εχει σημασια εδω... υπαρχουν σε ολα τα j test. Ειναι jitter and noise test δοκιμαστηκε στα 192khz δειγματοληψια στην οπτικη εξοδο με test signal 48khz. Αλλα συνηθως το asr κανει τεστ αφου γινει η αναλογικη μετατροπη. Και σε εκεινα τα j test θα δειτε να υπαρχουν αυτοι οι δεικτες.

Μπορει σε απολυτες τιμες οι διαφορες να φαινονται μικρες αλλα αυτο που μετραει ειναι το περιοδικο noise spike. Οπως βλεπεις αυτο το ψηλο γρασιδι στην κλιμακα -10 db δειχνει την παρουσια jitter αφου περασει το ψηφιακο σημα απο το ενα καλωδιο οπτικης ινας και απο το αλλο καλωδιο οπτικης ινας.

Το περιοδικο jitter δειχνει την ποιοτητα του σηματος. Δεν τα σιδερωνει ολα το dac.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
Επειδή διάβασα κάπου πριν για θωράκιση καλωδίου ηχείων, μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος, με ποιον τρόπο ένα η/μ σήμα τάσης καναδυό μικροβόλτ μπορεί να διεγείρει μεγάφωνο;
Κοίτα, είναι απλό.

Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στο χώρο που σέρνονται τα καλώδια ηχείων, σκοντάφτει πάνω στα στηρικτικά των καλωδίων, και πέφτει με τα μούτρα στην εξωτερική πλαστική μόνωση αυτών των καλωδίων, χτυπώντας τη μύτη της, η οποία ματώνει, και τρέχει αίμα μέσα στους αγωγούς σου, και σκουργιάζουν.

Άμα έχεις θωράκιση, το αίμα δε περνάει.

Νταξ;

Γι'αυτό η μόνη λύση είναι να αποφεύγεις όπως ο δγιάλος το λιβάνι τα στηρικτικά καλωδίων, ειδάλλως θες θωράκιση στο καλώδιο ηχείων, δε παλεύεται αλλιώς. Είναι και μυταρού και ψηλομήτα η κυρία ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, μεγάλη κότα, για να μη πω κοτάρα και γίνω κακός.
 
Last edited:

Μηνύματα
310
Reaction score
185
We also did some – electrical! – response measurements on a real speaker. This is much more interesting than on a dummy, since all speaker cables measure perfectly on a dummy, because it is non-inductive and has a dead straight response by itself.
Το παραπάνω το κατάλαβες ή να το μεταφράσω;
Αρχικά λέει, πως το εργαστήριο που έκανε τις μετρήσεις δεν έχει <<ψευδοφορτίο εξομοίωσης ηχείου>>...Καλό εε
Κατά δεύτερον λέει πως ΟΛΑ τα καλώδια σε μια σωστή σχεδίαση ηχείου, δηλαδή με μικρές αποκλίσεις αντίστασης και φάσης, μετράνε το ίδιο.
Δεν το λέω εγώ, το λέει το άρθρο που μας υπέδειξες να διαβάσουμε.
Tην μεταφραση θα την δουμε μετα εγω σε ρωτησα για την δικη σου αποψη που εφαρμοζεις και στην κατασκευη - αναβαθμιση ηχειων. Εχουν η οχι σημασια τα καλωδια που χρησιμοποιεις?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
με test signal 48khz
Τα υπόλοιπα που λες τα αφήνω για αργότερα, προς ώρας σχολιάζω μόνο το ανωτέρω:

Ναι, ο τόνος που χρησιμοποιήθηκε είναι όντως στα 48 kHz (και κάτι ψιλά) σε στάθμη εγγραφής τα -2,37 dBFS:

1000013099.png


Φυσικά όλοι γνωρίζουν το άνω όριο της ανθρώπινης ακοής, να μην επαναλαμβάνουμε τα γνωστά, όπως και τι επίδραση έχει η ηλικία στην ουδό ακοής ανά συχνότητα.

Γνωρίζουμε καλά βέβαια, και το τι ψηφιακά φίλτρα υπάρχουν και σε τι συχνότητες αυτά εμπλέκονται στο άνω όριο του φάσματος, αλλά αυτό είναι άσχετο προς ώρας.

Ανέβασε όμως τις φουλ εικόνες των σχεδιαγραμμάτων, όπως ζήτησα πριν, χωρίς να είναι κομμένες από κάτω, για να συνεχίσω την ανάλυση που κάνω, γιατί εκεί έχει μερικές πολύ σημαντικές πληροφορίες, που δεν φαίνονται σε αυτά που ανέβασες, διότι είναι κομμένα από κάτω.
 
Last edited:


Μηνύματα
963
Reaction score
808
Τα υπόλοιπα που λες τα αφήνω για αργότερα, προς ώρας σχολιάζω μόνο το ανωτέρω:

Ναι, ο τόνος που χρησιμοποιήθηκε είναι όντως στα 48 kHz (και κάτι ψιλά) σε στάθμη -2,37 dB:

View attachment 345777

, για να συνεχίσω την ανάλυση που κάνω, γιατί εκεί έχει μερικές πολύ σημαντικές πληροφορίες, που δεν φαίνονται σε αυτά που ανέβασες, διότι είναι κομμένα από κάτω.
H επιδραση ξεκιναει απο τα 3.5khz και εκτεινεται κανονικοτατα στο ακουστο φασμα. Το test που χρησιμοποιει ειναι standardized και λεγεται "Bandridge" .

Βγαλε πρωτα τα γελακια απο το ποστ μου γιατι αρχικα δεν ειχες καταλαβει οτι μιλαμε για jitter test και μετα ανελυσε οσο θελεις.

1728987299605.png


1728987342892.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
Βγαλε πρωτα τα γελακια απο το ποστ μου
Τα έβγαλα, χατήρια δε χαλάω.
Χιούμορ είναι πάντως, μη παρεξηγιέσαι τζάμπα κι άδικα.

Σχολίασε λίγο αν θες, τα παρακάτω:

1000013105.png

1000013106.png


1000013104.png

1000013103.png


Μάλλον απλά νούμερα είναι.
Ποιο εκτιμάς ως "καλύτερο";
Σε ποιο καλώδιο αντιστοιχεί;
Είναι χρήσιμη αυτή η διαφορά των ~2 dB?
 

Μηνύματα
963
Reaction score
808
Τα έβγαλα, χατήρια δε χαλάω.

Σχολίασε λίγο αν θες, τα παρακάτω:

View attachment 345781
View attachment 345780

View attachment 345782
View attachment 345783
Αυτα που δειχνεις τα κομματακια δεν ειναι ακουστα .... και? τα υπολοιπα πριν?
Το παρακατω δειχνει το κακο σημα που περναει απο το στοκ καλωδιο
1728988015917.png

και του 20αρικου το καλωδιο
1728988105596.png
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.799
Reaction score
12.771
Tην μεταφραση θα την δουμε μετα εγω σε ρωτησα για την δικη σου αποψη που εφαρμοζεις και στην κατασκευη - αναβαθμιση ηχειων. Εχουν η οχι σημασια τα καλωδια που χρησιμοποιεις?
Αυτό είναι ένα συνηθισμένο πηνίο που μπαίνει μπροστά από το woofer σε τρίδρομη σχεδίαση.
Τα 0,38 Ωμ είναι η αντίσταση του.

Αυτό τώρα είναι ένα συνηθισμένο πηνίο που μπαίνει στο mid
https://www.rumoh.eu/crossover-part....82mh-1.00mm-air-core-wire-coil-rdc-0-440-ohm
Αέρος εδώ με αντίσταση 0,44 Ωμ.

Το καλώδιο της Supra classic για παράδειγμα 2X1,6 έχει αντίσταση 0,018 Ωμ το μέτρο και αυτεπαγωγή 0,4 uH. Δεν χρειάζεται ποτέ ένα μέτρο αλλά να πούμε τόσο.

Μιας και είμαι στις καλές μου να σου τα μεταφράσω...
Η αντίσταση του πηνίου μπροστά από τα μεγάφωνα είναι 24,4 φορές μεγαλύτερη από το καλώδιο, ενώ η αυτεπαγωγή του καλωδίου είναι 7500 φορές μικρότερη από το πηνίο.

Την απάντηση στο ερώτημα σου πλέον μπορείς να την δόσεις και μόνος σου.
Κανονικά πρέπει να σου στείλω και αριθμό λογαριασμού για ότι έμαθες σήμερα αλλά ΟΚ... 8-)8-)8-)
 

Μηνύματα
310
Reaction score
185
We also did some – electrical! – response measurements on a real speaker. This is much more interesting than on a dummy, since all speaker cables measure perfectly on a dummy, because it is non-inductive and has a dead straight response by itself.
Το παραπάνω το κατάλαβες ή να το μεταφράσω;
Αρχικά λέει, πως το εργαστήριο που έκανε τις μετρήσεις δεν έχει <<ψευδοφορτίο εξομοίωσης ηχείου>>...Καλό εε
Κατά δεύτερον λέει πως ΟΛΑ τα καλώδια σε μια σωστή σχεδίαση ηχείου, δηλαδή με μικρές αποκλίσεις αντίστασης και φάσης, μετράνε το ίδιο.
Δεν το λέω εγώ, το λέει το άρθρο που μας υπέδειξες να διαβάσουμε.
Παμε τωρα σε αυτο που εβαλες
Επειδη εγω μεταφραση δεν χρειαζομαι παραθετω ολοκληρο το κειμενο οπως ειναι και οχι μονο το αποσπασμα που εβαλες που ειναι προλογος και οχι αποτελεσμα . Η συνεχεια απο εκει που το εκοψες ειναι ακρως διαφωτιστικηκυριως η τελευταια φραση της παραθεσης που προιδεαζει για την συνεχεια . Καλο ειναι μην προσπαθουμε να κοροιδευομαστε μεταξυ μας για να υπαρχει νοημα.

We also did some – electrical! – response measurements on a real speaker. This is much more interesting than on a dummy, since all speaker cables measure perfectly on a dummy, because it is non-inductive and has a dead straight response by itself. A speaker in the real world is not like that. In short: it is much more interesting to use a real speaker.


Also, the speaker forms a circuit with the amplifier – in this case a Bryston PowerPac 300 (damping factor of 500 at 20 Hz) and that makes that there is interaction between the two. How an amplifier reacts to a speaker has to do with, among other things, the damping factor of the amplifier and the impedance variations of the speaker. Remember, however, that the speaker cable is part of this circuit. So we are measuring the entire circuit in this setup.

Supra Classic VS 2.5mm2 and 0.75mm2 standard wire
Now it is important to realize that these measurements will not be a flat line. The speaker is not straight (we are NOT measuring the acoustic response, but the electrical response!) AND the interaction of the amplifier and speaker is also influenced by the impedance and other properties of the cable.


The main thing to look at, is the difference between the speaker cables. You can clearly see in the overviews that each cable has a certain signature. The differences in response are often subtle (with a few exceptions), but noticeable and audible (our opinion).
Τώρα τι ψάχνεις να βρεις;
Αφού μέτρησαν τα καλώδια ηχείων για θόρυβο, με τον ίδιο τρόπο που μέτρησαν τα διασύνδεσης.
Τα μεν <<βλέπουν>> αντίσταση 22 ΚΩ και πάνω, ενώ τα δε από 2,5 μέχρι 25 Ωμ.
Κρίμα για το χρόνο που πέταξα να διαβάσω την <<δοκιμή>>.
Να το ψαξει γιατι μαλλον δεν το διαβασες η δεν το καταλαβες .
Εδω λεει ακριβως το αντιθετο απο οτι ισχυριζεσαι.

The test setup for measuring speaker cables is largely the same as that of the interlink test. For example, the LCR measurements are similar in setup AND the response measurements and bottom plots are also largely similar, except for the termination impedances. These are 0.3 Ohms on the output (output impedance of the power amplifier) and 8 Ohms on the input (the average speaker has a nominal impedance of 8 Ohms).


You can read about our insertion, explanation and methodology in the article on rca interconnects.

Something different

However, there are a few things we did and had to do differently. It is not possible nor useful to send a 2ns pulse through a loudspeaker cable with the right terminating impedances. 0.3 Ohm on our pulse generator is not possible: there is nothing left of the pulse. So we had to set that up a little differently. It also shows that with such low output impedances and relatively low input impedances, not much remains of such signals anyway.



Now that pulse test is mainly about propagation time and propagation variation. However, it is unfortunate that we cannot measure spectral decay anymore. This turned out to be very interesting in the interlink test. We are going to see how we might be able to do that again differently in order to make this work.
Δεν εχω σκοπο να γεμισω αλλο το νημα με παραθεσεις για να αντιμετωπισω κακοπροαιρετες ερμηνειες .
Αφου δεν σας ενδιαφερει αφηστε οποιους τους ενδιαφερει να ψαχνουν ψυλλους στ'αχυρα . Αν θελετε να πειτε κατι πειτε το και οποιος ακουει η οχι προβλημα του.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
Αυτα που δειχνεις τα κομματακια δεν ειναι ακουστα .
Δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι ακουστό, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Το ζητούμενο είναι να σχολιάσεις την μεγάλη μάζα του θορύβου, η οποία διαφοροποιείται κατά 2 dB (κι όχι κατά 0.1 έως 0.3dB που είδαμε πριν), και την δική σου ερμηνεία επ'αυτού, δηλαδή πως θα μπορούσες να το εξηγήσεις, γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.603
Reaction score
15.787
Αυτό είναι ένα συνηθισμένο πηνίο που μπαίνει μπροστά από το woofer σε τρίδρομη σχεδίαση.
Τα 0,38 Ωμ είναι η αντίσταση του.

Αυτό τώρα είναι ένα συνηθισμένο πηνίο που μπαίνει στο mid
https://www.rumoh.eu/crossover-part....82mh-1.00mm-air-core-wire-coil-rdc-0-440-ohm
Αέρος εδώ με αντίσταση 0,44 Ωμ.

Το καλώδιο της Supra classic για παράδειγμα 2X1,6 έχει αντίσταση 0,018 Ωμ το μέτρο και αυτεπαγωγή 0,4 uH. Δεν χρειάζεται ποτέ ένα μέτρο αλλά να πούμε τόσο.

Μιας και είμαι στις καλές μου να σου τα μεταφράσω...
Η αντίσταση του πηνίου μπροστά από τα μεγάφωνα είναι 24,4 φορές μεγαλύτερη από το καλώδιο, ενώ η αυτεπαγωγή του καλωδίου είναι 7500 φορές μικρότερη από το πηνίο.

Την απάντηση στο ερώτημα σου πλέον μπορείς να την δόσεις και μόνος σου.
Κανονικά πρέπει να σου στείλω και αριθμό λογαριασμού για ότι έμαθες σήμερα αλλά ΟΚ... 8-)8-)8-)
ναι αλλά άφησες απ' έξω το τουίτερ :p :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
Το παρακατω δειχνει το κακο σημα που περναει απο το στοκ καλωδιο
Η εικόνα, μεταφράζεται σε αριθμούς.

Μιλάμε για μετρήσεις εδώ.

Οι αριθμοί, είναι εκεί, σταθεροί, αγέρωχοι, και αποτελούν την αξία της μέτρησης, δηλαδή το άθροισμα από αυτά τα "χόρτα" που βλέπεις, και τα ανέφερα ένα ένα, πάμε πάλι άλλη μια φορά:

N+D: -90,8 Vs -90,7 dBrA
N: -86,7 Vs -87 bBr
SNR: 81,3 Vs 81,6 dB
THD+N: -81,3 Vs -81,6 dB

Οι μετρήσιμες διαφορές που κάνουν τα "χόρτα" που βλέπεις, είναι οι ανωτέρω, από 0,1 έως 0,3 dB.

Αυτό, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.
 

Μηνύματα
963
Reaction score
808
Δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι ακουστό, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Το ζητούμενο είναι να σχολιάσεις την μεγάλη μάζα του θορύβου, η οποία διαφοροποιείται κατά 2 dB (κι όχι κατά 0.1 έως 0.3dB που είδαμε πριν), και την δική σου ερμηνεία επ'αυτού, δηλαδή πως θα μπορούσες να το εξηγήσεις, γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά.
Αυτη η διαφορα που υπαρχει τα 2db πιο κατω στο θορυβο στο κακο καλωδιο ειναι το χαμηλοτερο σημειο θορυβου που εχει πιασει το analyzer και οριζει το noise floor. Αρα το min στο κακο καλωδιο απο ολο το φασμα ειναι απολυτα χαμηλοτερο απο το καλο καλωδιο κατα 2db... Oμως...η κατανομη μετραει. Το περιοδικο jitter που εμφανιζεται ως λεπτες καθετες γραμμες γυρω απο το τεστ signal και οχι το απολυτα χαμηλο. Ενας υψισυχνος θορυβος που εισηλθε ως το σημα τεστ ειναι ενα ειδος θορυβου που περναει απο τα καλωδια interconnect στον πραγματικο κοσμο και εδω φαινεται ξεκαθαρα η επιδραση που εχει ΚΑΙ στο ακουστο φασμα.

Δεν ειναι 1-1 επιδραση στην αναλογικη μετατροπη. Τελος παντων δε μπορω να το παω σε πιο πολυ λεπτομερεια αλλα η εμπειρια μου απο τα interconnects δειχνει οτι εγω προσωπικα αντιλαμβανομαι σημαντικες διαφορες αναμεσα σε "ψηφιακα" καλωδια interconnect.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.183
Reaction score
56.206
Επειδή διάβασα κάπου πριν για θωράκιση καλωδίου ηχείων, μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος, με ποιον τρόπο ένα η/μ σήμα τάσης καναδυό μικροβόλτ μπορεί να διεγείρει μεγάφωνο;
Κάνοντας και τη σχετική πλάκα, υποψιάζομαι ότι απαντά στο παρόν forum μέλος που διαθέτει μεγάφωνα τόσο υπερβατικά ώστε ν'ανταποκρίνονταν σε διέγερση τόσο από μικροβόλτ όσο και από... μεγαλοβόλτ.
Η δε ταυτότητά του είναι... απόκρυφη για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει αρκετά το forum. :lolsign:
Αυτά τα δύο (και στην γενίκευση τους σε όλους τους τομείς που αφορούν εδικά το audiο) είναι πολύ σημαντικά πράγματα να εξετάζονται αλλά και να διερευνηθούν παραπέρα. Δηλαδή α) ο συσχετισμός και β) η ελάχιστη τεχνική μετρήσιμη διαφορά που μπορεί να έχει ένα μεγάλο ποσοστό επίδρασης ενώ μια μεγάλη τεχνικά μετρήσιμη διαφορά να μην έχει. (είτε αναλογικά μιλάμε ποσοστωσιακά είτε όχι). Κανονιστικά πλαίσια (και μάλιστα αποκομμένα και μη συσχετισμένα ακόμη χειρότερα) απο την φύση τους δεν επιτρέπουν τέτοια ελευθερία και δεν ενδείκνυνται για τέτοιους συσχετισμούς. Και μάλιστα όταν βασίζονται σε "αντικειμενικά" δεδομένα που έχει αποδειχθεί εμπειρκά και υποκειμενικά ότι δεν έχουν υποκειμενικά τον αντίκτυπο που θα ήθελαν, ευαγγελίζονται , υπολογίζουν οι του "αντικειμενικού" μόνο στρατοπέδου. Κανονιστικού θα έλεγα εγώ και όχι αντικειμενικού ... όπως βλέπω τα πράγματα στο audio. Αυτή ειναι και η μεγάλη αχίλλειος πτέρνα του audio και έτσι εξηγούνται και πολλά όσον αφορά διαφωνίες, αντιπαραθέσεις, διαφορετικές εμπιερίες κλπ. όσον αοφρά τουλάχιστον την ηχητική ποιότητα του ακούσματος. Μεταφραζόμενο αυτό στην κοινότητα του audio (εάν και δεν την γνωρίζω) σημαίνει και δείνχει μια πολύ κακή συνεννόηση ή και απροθυμία να μοιραστούν "κρυφή" γνώση που έχει προκύψει απο αυτήν ... μεταξύ των ανθρώπων με εμπειρία (σχεδιαστών , κατασκευαστών κλπ) με την επιστημονική κοινότητα του audio ώστε να σχεδιαστούν σωστότερα πειράματα, να γίνουν συζητήσεις και έτσι οι επιστήμονες που ασχολούνται με το audio να μπορέσουν να τα μετατρέψουν όλα αυτά σε κανονική έρευνα που να τα κατανοεί αρχικά και μετά να τα περικλείει, να τα συπεριλαμβάνει κια να τα "αποδεικνύει" κατά το δυνατόν και όχι και κατά το δοκούν (εμπορικό ή άλλο). Αυτό επιπρόσθετα όλων αυτών των δυσκολιών ... πολύ πιθανόν και προφανώς όλοι έχουν συμφέρον και να μην γίνεται. Και όποτε γίνεται επισημαίνονται και εξτάζονται μόνο τα πλεονεκτήματα και όχι πιθανά μειονεκτήματα.
Μιας και το έφερε η κουβέντα, άμα οι θιασώτες του χαϊενδικού αποκρυφισμού μοιράζονταν απλόχερα δεδομένα με τους ορθολογιστές ώστε ν'αναλύονταν αυτά από τους δεύτερους, θα χάλαγε η σημασία του αποκρυφισμού.:sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.004
Reaction score
134.008
Αυτη η διαφορα που υπαρχει τα 2db πιο κατω στο θορυβο στο κακο καλωδιο ειναι το χαμηλοτερο σημειο θορυβου που εχει πιασει το analyzer και οριζει το noise floor.
Όχι.

Η δυνατότητα ανάλυσης θορύβου του analyser αυτού, τυπικά κυμαίνεται περί τα -144 dB, ή κάπου εκεί, όπου ξεκινάει ο τυπικός θόρυβος των αντιστάσεων επιφανείας στο κάθε τυπωμένο κύκλωμα οποιουδήποτε αναλυτή, και μόνον με μεσοβέζικες λύσεις έχει επιτευχθεί ψευδομέτρηση στα δήθεν -150dB, λες και χρειάζεται κάτι τέτοιο.

Το παχύ χρωματιστό στρώμα της μάζας του θορύβου, αν προσέξεις στον οριζόντιο άξονα, αυτόν των συχνοτήτων, βαίνει μειούμενο όσο αυξάνεται η συχνότητα, εν ολίγοις στους 48 χιλιοκυκλους γίνεται η μέτρηση αναφοράς της στάθμης θορύβου εκάστου καλωδίου, η οποία είναι λίγο ανώτερης τιμής στο αριστερό άκρο εκάστου σχεδιαγραμματος, περί τους 3,5 χιλιοκυκλους, και είναι αρκετά χαμηλότερο στο δεξιό άκρο του σχεδιαγραμματος, περί τους 91 χιλιοκυκλους.

Κατά τη γνώμη μου, η διαφορά της μεγάλης ποσότητας του θορύβου πέριξ της κεντρικής συχνότητας του τόνου στους 48 χιλιοκυκλους υπέρ του "μαμά" (φτηνού) καλωδίου, η οποία κατά είναι 2 dB χαμηλότερη του δεύτερου καλωδίου, σημαίνει απλώς πως το μαμά καλώδιο είναι κατά τι καλύτερο του δεύτερου καλωδίου, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του.

Φυσικά, αυτές οι διαφορές δεν είναι ακουστές, και οφείλονται (εφόσον μιλάμε για toshlink - οπτική ίνα) στην επιφάνεια του άκρου κάθε ίνας, η οποία αναλόγως πόσο επίπεδη η όχι είναι, προκαλεί διάθλαση, περίθλαση, κλπ του διερχόμενου φωτός, με αποτέλεσμα αυτόν τον θόρυβο, ο οποίος στο σύνολό του, φιλτράρεται με πολύ απλό τρόπο, καθώς δεν ερμηνεύονται καν τα φωτεινά σήματα ως άσσοι ή μηδενικά, εάν δεν ξεπεράσουν ένα κατώφλι ισχύος.

Ανάλογες θορυβικες συνιστώσες σε χάλκινα ομοαξονικά καλώδια 75 ωμ, φιλτράρονται χαλαρά στον αναγκαίο μετασχηματιστή απομόνωσης της εισόδου ενός DAC, και πάλι δεν ερμηνεύονται ως δεδομένα (λανθασμένα) εφόσον δεν μπορούν να ξεπεράσουν μια ουδό.

Βεβαίως όλα τα ανωτέρω είναι λάθος, διότι μιλάμε για "ακουστό" τόνο στους 48 χιλιοκυκλους, κι όχι για το τυπικό ψηφιακό jitter που αναφέρεις πως ερμηνεύεται με αυτό το σχεδιάγραμμα, ακόμα και στην πιο ακραία μορφή του jitter.

H τυπική μορφή του jitter, και κατά βάση η έννοια του jitter, αφορά μικρομετατοπίσεις χρόνου, καθυστερήσεις δηλαδή, μεταξύ των πακέτων δεδομένων κατά τη μετάδοσή τους μέσω οποιουδήποτε δικτύου ή αγωγού, και εκφράζεται σε μιλισεκοντ.

Τρεις είναι οι κύριες μορφές του jitter, και ειδικά είναι οι εξής:

1. period jitter,
2. cycle-to-cycle jitter,
3. time interval error (TIE) jitter

Τυπικά μας ενδιαφέρει η μέγιστη χρονική απόκλιση της μιας περιόδου του ταλαντωτή (κρυστάλλου) σε ένα συγκεκριμένο αριθμό κτυπων του ρολογιού.

Η αναφορά περί φασικού jitter ξεπερνάει τα όρια αυτής της κουβέντας, η οποία ήδη έχει ξεφύγει τζάμπα και αδίκως σε γνώσεις μηδενικού ενδιαφέροντος.

Εάν ψάξετε παλαιότερα θρεντ, θα διαβάσετε πλήρεις αναλύσεις που έχω κάνει για κάθε διακριτή μορφή jitter σε οποιονδήποτε τομέα, ακόμα κι αυτόν του ..βινυλίου.
Τελος παντων δε μπορω να το παω σε πιο πολυ λεπτομερεια αλλα η εμπειρια μου απο τα interconnects δειχνει οτι εγω προσωπικα αντιλαμβανομαι σημαντικες διαφορες αναμεσα σε "ψηφιακα" καλωδια interconnect
Κι εσύ, κι όλοι. Σημαντική ή όχι πληροφορία, δεν ξέρω, το αφήνω σε σας να το αξιολογήσετε.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.799
Reaction score
12.771
Παμε τωρα σε αυτο που εβαλες
Επειδη εγω μεταφραση δεν χρειαζομαι παραθετω ολοκληρο το κειμενο οπως ειναι και οχι μονο το αποσπασμα που εβαλες που ειναι προλογος και οχι αποτελεσμα . Η συνεχεια απο εκει που το εκοψες ειναι ακρως διαφωτιστικηκυριως η τελευταια φραση της παραθεσης που προιδεαζει για την συνεχεια . Καλο ειναι μην προσπαθουμε να κοροιδευομαστε μεταξυ μας για να υπαρχει νοημα.

We also did some – electrical! – response measurements on a real speaker. This is much more interesting than on a dummy, since all speaker cables measure perfectly on a dummy, because it is non-inductive and has a dead straight response by itself. A speaker in the real world is not like that. In short: it is much more interesting to use a real speaker.


Also, the speaker forms a circuit with the amplifier – in this case a Bryston PowerPac 300 (damping factor of 500 at 20 Hz) and that makes that there is interaction between the two. How an amplifier reacts to a speaker has to do with, among other things, the damping factor of the amplifier and the impedance variations of the speaker. Remember, however, that the speaker cable is part of this circuit. So we are measuring the entire circuit in this setup.

Supra Classic VS 2.5mm2 and 0.75mm2 standard wire
Now it is important to realize that these measurements will not be a flat line. The speaker is not straight (we are NOT measuring the acoustic response, but the electrical response!) AND the interaction of the amplifier and speaker is also influenced by the impedance and other properties of the cable.


The main thing to look at, is the difference between the speaker cables. You can clearly see in the overviews that each cable has a certain signature. The differences in response are often subtle (with a few exceptions), but noticeable and audible (our opinion).


Να το ψαξει γιατι μαλλον δεν το διαβασες η δεν το καταλαβες .
Εδω λεει ακριβως το αντιθετο απο οτι ισχυριζεσαι.

The test setup for measuring speaker cables is largely the same as that of the interlink test. For example, the LCR measurements are similar in setup AND the response measurements and bottom plots are also largely similar, except for the termination impedances. These are 0.3 Ohms on the output (output impedance of the power amplifier) and 8 Ohms on the input (the average speaker has a nominal impedance of 8 Ohms).


You can read about our insertion, explanation and methodology in the article on rca interconnects.

Something different

However, there are a few things we did and had to do differently. It is not possible nor useful to send a 2ns pulse through a loudspeaker cable with the right terminating impedances. 0.3 Ohm on our pulse generator is not possible: there is nothing left of the pulse. So we had to set that up a little differently. It also shows that with such low output impedances and relatively low input impedances, not much remains of such signals anyway.



Now that pulse test is mainly about propagation time and propagation variation. However, it is unfortunate that we cannot measure spectral decay anymore. This turned out to be very interesting in the interlink test. We are going to see how we might be able to do that again differently in order to make this work.
Δεν εχω σκοπο να γεμισω αλλο το νημα με παραθεσεις για να αντιμετωπισω κακοπροαιρετες ερμηνειες .
Αφου δεν σας ενδιαφερει αφηστε οποιους τους ενδιαφερει να ψαχνουν ψυλλους στ'αχυρα . Αν θελετε να πειτε κατι πειτε το και οποιος ακουει η οχι προβλημα του.
Σου απάντησα στο 181...Κάνω αντιγραφή.
Κατά δεύτερον λέει πως ΟΛΑ τα καλώδια σε μια σωστή σχεδίαση ηχείου, δηλαδή με μικρές αποκλίσεις αντίστασης και φάσης, μετράνε το ίδιο.
Δεν το λέω εγώ, το λέει το άρθρο που μας υπέδειξες να διαβάσουμε.

Αυτό δεν είναι ουτοπία αλλά υπαρκτό. Για παράδειγμα:
Dynaudio Audience εμπέδηση:
Dynaudio Audience.png

Ελάχιστη διακύμανση γιατί οι άνθρωποι κεντάνε. Σε αυτό το ηχείο λοιπόν ότι καλώδιο να συνδέσεις δεν θα ακούσεις την παραμικρή διαφορά, σύμφωνα πάντα με την δοκιμή.

Πάμε πάλι στην δοκιμή... Δεν με αφήνει να ανεβάσω και φωτογραφία
Στην εξάδα των φωτογραφιών που βλέπεις, η μεσαία αφορά την μέτρηση θορύβου.
Εκεί κάπου θα δεις να γράφει μια πλακετίτσα 8. Αυτό είναι 8 ωμ στη θέση φορτίου, με μια αντιστασούλα που δεν μπορεί να είναι πάνω από 0,5 watt. Το μαρτυράει το μέγεθος.
Τροφοδοτούν λοιπόν αυτό το φορτίο το πολύ με 0,5 watt ισχύος και μετράνε τον <<θόρυβο>> του καλωδίου. Ο θόρυβος όμως αυτός είναι σταθερός είτε στο 0,5 watt είτε στα 200 watt.

Από την μία λοιπόν λένε για ηχείο στον πραγματικό κόσμο και από την άλλη μετράνε θόρυβο πάνω σε 8 Ωμ αντίσταση.
Τι συμβαίνει σε ένα πραγματικό ηχείο;
Έχει τα φίλτρα του κροσόβερ με την τεράστιο αποκοπή σε υψηλές συχνότητες, βλέπε και θόρυβο. Εκεί που δεν υπάρχουν πηνία σε σειρά, δηλαδή στο tweeter, είναι τόσο μικρή η αυτεπαγωγή του ίδιου που κόβει οποιονδήποτε θόρυβο ακουστό ή και πολύ παραπάνω, σε συνδυασμό με το παράλληλο σε αυτό πηνίο.
Για να καταλάβεις αυτό που λέω σύνδεσε ένα σκέτο καλώδιο 30-40 μέτρα, όσο θέλεις, επάνω στο ηχείο.
Όσο κοντά και να πλησιάσεις το αυτί σου δεν θα ακούσεις το παραμικρό.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.096
Μηνύματα
2.928.178
Members
38.130
Νεότερο μέλος
antochal
Top