Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.882
Reaction score
136.983
Ναι. Έτσι ακριβώς.

Θέλει πολύ ισχυρά ηχεία (υψηλότατα max SPL) και μεγάλα μεγάφωνα ένας μεγάλου όγκου χώρος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.479
Reaction score
57.405
Ναι. Έτσι ακριβώς.

Θέλει πολύ ισχυρά ηχεία (υψηλότατα max SPL) και μεγάλα μεγάφωνα ένας μεγάλου όγκου χώρος.
Σε όσα προηγήθηκαν πρέπει να σημειώσω το εξής στοιχείο από προσωπική εμπειρία...
Στο μεγάλο χώρο όπου έδειξα το πεντακαναλικό setup όποτε στηνόταν δικαναλικό ακόμα και με στιβαρότερα ηχεία που διέθετα, εννοείται με κατάλληλες αποστάσεις ακρόασης, έστω και αν οι αποκρίσεις έβγαιναν στρωτά μου δινόταν διαρκώς μια ενοχλητική εντύπωση ότι ο χώρος δεν καταλαμβανόταν επαρκώς από την αναπαραγόμενη μουσική. Την αντίθετη εντύπωση αποκομίζω με το πολυκαναλικό μολονότι περιλαμβάνει λιγότερο στιβαρά δορυφορικά κανάλια έστω και μακριά από το MLP που είναι ούτως ή άλλως ορισμένο σε ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης ως προς τα επιμέρους ηχεία...
 

Μηνύματα
1.277
Reaction score
1.206
Σε όσα προηγήθηκαν πρέπει να σημειώσω το εξής στοιχείο από προσωπική εμπειρία...
Στο μεγάλο χώρο όπου έδειξα το πεντακαναλικό setup όποτε στηνόταν δικαναλικό ακόμα και με στιβαρότερα ηχεία που διέθετα, εννοείται με κατάλληλες αποστάσεις ακρόασης, έστω και αν οι αποκρίσεις έβγαιναν στρωτά μου δινόταν διαρκώς μια ενοχλητική εντύπωση ότι ο χώρος δεν καταλαμβανόταν επαρκώς από την αναπαραγόμενη μουσική. Την αντίθετη εντύπωση αποκομίζω με το πολυκαναλικό μολονότι περιλαμβάνει λιγότερο στιβαρά δορυφορικά κανάλια έστω και μακριά από το MLP που είναι ούτως ή άλλως ορισμένο σε ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης ως προς τα επιμέρους ηχεία...
Οκ λογικο και συμφωνω. Εγω μιλαω για εναν υποχωρο μεσα σε μεγαλο χωρο, εντος του οποιου ο ακροατης θα απολαυσει καλυτερο ηχο διοτι ο οποιες ανακλασεις θα του ερθουν αποδυναμωμενες οταν γυρω απο την "ακουστικη φουσκα" εχει μπολικο χωρο μεχρι να βρεθει σκληρή ανακλαστικη επιφανεια.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.402
Reaction score
3.661
 

Μηνύματα
16.240
Reaction score
19.031
Σε όσα προηγήθηκαν πρέπει να σημειώσω το εξής στοιχείο από προσωπική εμπειρία...
Στο μεγάλο χώρο όπου έδειξα το πεντακαναλικό setup όποτε στηνόταν δικαναλικό ακόμα και με στιβαρότερα ηχεία που διέθετα, εννοείται με κατάλληλες αποστάσεις ακρόασης, έστω και αν οι αποκρίσεις έβγαιναν στρωτά μου δινόταν διαρκώς μια ενοχλητική εντύπωση ότι ο χώρος δεν καταλαμβανόταν επαρκώς από την αναπαραγόμενη μουσική. Την αντίθετη εντύπωση αποκομίζω με το πολυκαναλικό μολονότι περιλαμβάνει λιγότερο στιβαρά δορυφορικά κανάλια έστω και μακριά από το MLP που είναι ούτως ή άλλως ορισμένο σε ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης ως προς τα επιμέρους ηχεία...
Ή απο τις περισσότερες ανακλάσεις και υπό διαφορετικές γωνίες που δημιουγεί ή επειδή χρειάστηκε λιγότερη επέμβαση να κάνει το dsp για να πάρεις την στρωτή απόκριση ή placebo γιατί είσαι γνωστός πολυκαναλίδης. :D

Εάν θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα ηχεία είναι σε θέση να γεμίσουν κατάλληλα έναν μεγάλο χώρο .... τότε εάν και στον μεγάλο χώρο θα χρειαστείς μεγαλύτερη ένταση, watt συγκριτικά με τον μικρό χώρο η μουσική αλλά και τα db δεν θα "ρουφιέται¨ ή θα νοιώθεις ότι δεν "αποδίδει" τα ανεμενόμενα λες και τα καταπίνει ο χώρος. Θα ανατποκρίνεται και καλύτερα στην αύξηση της έντασης. Ο μικρός χώρος αναλογικά είναι και λειτουργεί ως συμπίεση. Μετά απο κάποιο σημείο στον μικρό χώρο και αφού πιάσεις τις εντάσεις , όμως μετά όταν ανεβάζεις την ένταση τότε είναι σαν να την καταπίνει μαύρη τρύπα. Όσο και να ανοιγεις θα νοιώθεις ότι δεν ανταποικρίνεται στην αύξηση. Είναι γιατί τα κύματα αναπτύσσονται πλήρως και είναι και λιγότερα καθώς ανακλούνται λιγότερες φορές πριν τα (ότα θα τα έχει) συλλάβει το αυτί.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.277
Reaction score
1.206
Οκ λογικο και συμφωνω. Εγω μιλαω για εναν υποχωρο μεσα σε μεγαλο χωρο, εντος του οποιου ο ακροατης θα απολαυσει καλυτερο ηχο διοτι ο οποιες ανακλασεις θα του ερθουν αποδυναμωμενες οταν γυρω απο την "ακουστικη φουσκα" εχει μπολικο χωρο μεχρι να βρεθει σκληρή ανακλαστικη επιφανεια.
Ίσως τα ηχεία σου @Bhutia χρειάζονταν από πίσω τους λίγο boundary reinforcement άρα να μην ήταν τόσο μακριά από τοίχο. Τα salon 2 είναι θηρία …
 

Μηνύματα
163
Reaction score
553
Pmc twenty 24:
Μέτρηση rew με τακτοποίηση από τον Yamaha rx a 3080:
Πολύ ωραίο διάγραμμα με αποκοπή στα 80 hz kai the XR;hsh 2 Subs svs 1000 τα κλειστά.
Κατεβαίνουν άνετα μέχρι τα 20-25 hz στον Χώρο μου (4 Χ 3,7).

Χωρίς subs Πάλι καλό το διάγραμμα, κατεβαίνουν πολύ χαμηλά, όχι τόσο όσο με τα subs, όμως:
Το χαμηλό αποκτά άλλη χάρη! Τα μεγάλα έγχορδα έχουν φυσικότητα, αληθοφάνεια. Τα κρουστά πολύ ωραίο χτύπημα, πιο φυσικό, και γενικά το σύνολο των συχνοτήτων, από χαμηλό έως το ανώτατο μέρος ... πιο σωστό.

Έτσι για ακρόαση μουσικής, τέλος τα subs προσωπικά.

Σημείωση: Απεχθάνομαι τις νέες μοντέρνες προτάσεις ακροάσεων με τα δυνατά ηλεκτρονικά μπάσα κλπ.
Ειδικά με subs που καλύπτουν τα πάντα (τι να καλύψουν δηλαδή, αφού μόνο το μπάσο είναι το βασικό κρητήριο επιλογής των συνθετών, με τα υπόλοιπα μουσικά όργανα απόντα αφού όλα τα προσομειώνουν τα pc τους).

Ακροάσεις μου: Τζαζέ κομμάτια, μικρά σύνολα, ποιοτικές εγγραφές, κλασική μουσική, έντεχνη μουσική.
Δυστυχώς δεν ασχολήθηκε κάποιος με αυτό το κατά τη γνώμη μου σημαντικό σχόλιο.

Φυσικά και τα διαβασμένα και έμπειρα μυαλά του avsite έχουν βγάλει μαλλιά στα ...μαξιλαράκια των δακτύλων τους να μας εξηγουν με όλα τα μέχρι στιγμής ακράδαντα επιστημονικά δεδομένα ότι τα subs είναι απλά απαραίτητα, και ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης περί αυτού.

Ακόμα και αν έχεις τα Revel Ultima Salon 2.

Το θέμα που τίθεται όμως είναι όντως αν οι φυσικές χροιές πχ των ακουστικών οργάνων που παίζουν στις πρώτες 2-3 οκτάβες υπάρχει περίπτωση να αλλοιώνονται όταν υπεισέρχονται sub. Δηλαδή να φτάσει κάποιος να προτιμήσει να απενεργοποιήσει το ή τα sub και να βάλει τα μέγαλα του ηχεία να παίζουν full range για να ακούσει καλύτερα το μεγάλο τύμπανο στην ορχήστρα.. δηλαδή να ακούσει από ποιο ζώο είναι το τσιτωμένο πετσί του τυμπάνου. Και ας μην είναι τελικά ...full range το τύμπανο.

Ίσως κάποιοι ακροατές να μην εστιάζουν πχ σε στάθμες αναφοράς σε όλο το φάσμα χωρίς ίχνος περιττών ανακλάσεων και περιττού RT60, αλλά να εστιάζουν σε τέτοιου είδους λεπτομέρειες.

Εδώ κολλάει ο Αμίρ από το ASR που έχει τα Ultima Salon 2 και αρνείται να προσθέσει subs. Και μπορεί να αναρωτηθεί και κάποιος, με τι σκεπτικό παρήγαγε η Revel τα συγκεκριμένα μεγάλα ηχεία, τα οποία έχουν αυτά τα μάλλον εξαιρετικά specs ..από την πρώτη οκτάβα. Θα τα ήθελε άραγε με subs ή χωρίς η Revel αυτά τα ηχεία;

΄Η αλλιώς: Τί νόημα έχει να θέλει κάποιος να έχει τα Salon 2 και όχι κάτι άλλο, αν είναι να τους προσθέσει subs? 🤔

Τελικά έχει νόημα να έχει κάποιος τα Salon 2 σε οποιαδήποτε περίπτωση; Μήπως είναι από τα πιο άχρηστα ηχεία που παρήχθησαν ποτέ;😆
 
Last edited:

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.054
Reaction score
7.038
Δυστυχώς δεν ασχολήθηκε κάποιος με αυτό το κατά τη γνώμη μου σημαντικό σχόλιο.

Φυσικά και τα διαβασμένα και έμπειρα μυαλά του avsite έχουν βγάλει μαλλιά στα ...μαξιλαράκια των δακτύλων τους να μας εξηγουν με όλα τα μέχρι στιγμής ακράδαντα επιστημονικά δεδομένα ότι τα subs είναι απλά απαραίτητα, και ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης περί αυτού.

Ακόμα και αν έχεις τα Revel Ultima Salon 2.

Το θέμα που τίθεται όμως είναι όντως αν οι φυσικές χροιές πχ των ακουστικών οργάνων που παίζουν στις πρώτες 2-3 οκτάβες υπάρχει περίπτωση να αλλοιώνονται όταν υπεισέρχονται sub. Δηλαδή να φτάσει κάποιος να προτιμήσει να απενεργοποιήσει το ή τα sub και να βάλει τα μέγαλα του ηχεία να παίζουν full range για να ακούσει καλύτερα το μεγάλο τύμπανο στην ορχήστρα.. δηλαδή να ακούσει από ποιο ζώο είναι το τσιτωμένο πετσί του τυμπάνου. Και ας μην είναι τελικά ...full range το τύμπανο.

Ίσως κάποιοι ακροατές να μην εστιάζουν πχ σε στάθμες αναφοράς σε όλο το φάσμα χωρίς ίχνος περιττών ανακλάσεων και περιττού RT60, αλλά να εστιάζουν σε τέτοιου είδους λεπτομέρειες.

Εδώ κολλάει ο Αμίρ από το ASR που έχει τα Ultima Salon 2 και αρνείται να προσθέσει subs. Και μπορεί να αναρωτηθεί και κάποιος, με τι σκεπτικό παρήγαγε η Revel τα συγκεκριμένα μεγάλα ηχεία, τα οποία έχουν αυτά τα μάλλον εξαιρετικά specs ..από την πρώτη οκτάβα. Θα τα ήθελε άραγε με subs ή χωρίς η Revel αυτά τα ηχεία;

΄Η αλλιώς: Τί νόημα έχει να θέλει κάποιος να έχει τα Salon 2 και όχι κάτι άλλο, αν είναι να τους προσθέσει subs? 🤔

Τελικά έχει νόημα να έχει κάποιος τα Salon 2 σε οποιαδήποτε περίπτωση; Μήπως είναι από τα πιο άχρηστα ηχεία που παρήχθησαν ποτέ;😆
η Revel παράγει και πουλάει subwoofer ;)

Και δεν τίθεται θέμα φυσικότητας ή σωστής αναπαραγωγής εν ολίγοις. Καλά subwoofers σωστά τοποθετημένα ρυθμισμένα και σε σωστό χώρο με σωστή θέση ακρόασης θα παίξουν καλύτερα τις πιο χαμηλές οκτάβες ενός οργάνου, οποίο και αν είναι αυτό (προφανώς στις χαμηλές συχνότητες, όχι στο 1kHz 😭) από οποιοδήποτε ηχείο (πόσο μάλλον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σωστά για ακρόαση μουσικής και όχι σαν να επρόκειτο για sub )
 

Μηνύματα
163
Reaction score
553
η Revel παράγει και πουλάει subwoofer ;)

Και δεν τίθεται θέμα φυσικότητας ή σωστής αναπαραγωγής εν ολίγοις. Καλά subwoofers σωστά τοποθετημένα ρυθμισμένα και σε σωστό χώρο με σωστή θέση ακρόασης θα παίξουν καλύτερα τις πιο χαμηλές οκτάβες ενός οργάνου, οποίο και αν είναι αυτό (προφανώς στις χαμηλές συχνότητες, όχι στο 1kHz 😭) από οποιοδήποτε ηχείο (πόσο μάλλον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σωστά για ακρόαση μουσικής και όχι σαν να επρόκειτο για sub )
Η Revel παράγει και πουλάει τα πάντα από ηχεία και από subs. Απευθύνεται σε όλους τους πιθανούς πελάτες με ηχεία για κάθε πιθανή χρήση. Εγώ έθεσα τα ερωτήματα για το συγκεκριμένο, το μεγαλύτερο ηχείο της Revel.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.566
Reaction score
84.105
Το θέμα που τίθεται όμως είναι όντως αν οι φυσικές χροιές πχ των ακουστικών οργάνων που παίζουν στις πρώτες 2-3 οκτάβες υπάρχει περίπτωση να αλλοιώνονται όταν υπεισέρχονται sub.
Τα σαμπς έχουν χαμηλότερες παραμορφώσεις από τα αντίστοιχα ηχεία στην πρώτη και δεύτερη οκτάβα.
Συνεχίστε.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.735
Reaction score
1.993
Η ίδια η Revel τι συστήνει για το συγκεκριμένο μοντέλο της; Το ότι κατασκευάζει subwoofers δεν λέει κάτι διοτι κατασκευάζει και μικρότερα ηχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.882
Reaction score
136.983
Το θέμα που τίθεται όμως είναι όντως αν οι φυσικές χροιές πχ των ακουστικών οργάνων που παίζουν στις πρώτες 2-3 οκτάβες υπάρχει περίπτωση να αλλοιώνονται όταν υπεισέρχονται sub.
Πιο πολλά σαμπ από μένα, δεν νομίζω να έχεις ακούσει.

Με απόκριση έως τα 13 Hz.

Διέκρινες έστω και ίχνος παραμόρφωσης;

Που είσαι και μουσικός, με εκπαιδευμένο αυτί σε φυσικά όργανα.

Ή για να το θέσω αλλιώς: άκουσες ποτέ λιγότερη παραμόρφωση από τα πολλά δικά μου σαμπ;


Τελικά έχει νόημα να έχει κάποιος τα Salon 2 σε οποιαδήποτε περίπτωση; Μήπως είναι από τα πιο άχρηστα ηχεία που παρήχθησαν ποτέ;
Είναι χρησιμότατα ηχεία, εάν έχεις μεγάλη απόσταση ακρόασης.

Πάντα με σαμπ θα παίξουν καλύτερα, και το καλύτερα σημαίνει με χαμηλότερες ολικές αρμονικές παραμορφώσεις σε όλο το φάσμα.

Που ακούγεται, είναι καλύτερα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.566
Reaction score
84.105
Δεν ξέρω αν είναι ξεκάθαρο πως:
Ένα ηχείο αναφοράς, θηρίο, με 3 8ιντσα δεν θα το κροσάρουμε με πιτσιρίκια σαμπάκια του χιλιάρικου.
Και πως το σημείο κρος δεν θα είναι το ίδιο για αυτό το ηχείο και ένα ηχείο με ένα 6ιντσο.

Επιπλέον πρέπει να ληφθεί πάντα υπόψιν η απόκριση του ηχείου στον χώρο. Εδώ οι μετρήσεις του συγκεκριμένου σε δύο διαφορετικά σαλόνια από το stereophile.
IMG_7833.jpeg


Προφανώς ακούγονται διαφορετικά. Τα δωμάτια έχουν άλλες διαστάσεις, διαφορετικές αποστάσεις από τα boundaries κτλ. Για να παίξουν τόσο καλά όσο τους αξίζει πρέπει να ισιώσουν μέχρι τα 200Hz. Αλλιως παραμορφώνουν την μουσική. Η κόκκινη καμπύλη έχει mode στα 30hz, -5db στην μισή δεύτερη οκτάβα, και ξανά στα 200hz.
Ενώ η μπλε, πολύ καλύτερη, έχει ένα πολύ ενοχλητικό mode στα 100hz. Θα λασπώνει το midbass, μεγάλο κρίμα.
(Μετά τα 300Hz, παίζουν περίπου ίδια)
Αυτά όλα κρύβουν την εξαιρετική ποιότητα του ηχείου. Πόσο; Αν το ακούσει κάποιος έτσι και μετά με multisub υπερυψηλης ποιότητας και ένα δυνατό πρόγραμμα RoomEq (όχι speaker eq) θα καταλάβει την διαφορά.

Γιατι γίνονται όλα αυτά; Γιατί κάτω από την συχνότητα Schroeder ο χώρος επιβάλλεται στο ηχείο, και η αντιμετώπιση πρέπει να απαντά σε αυτό το πρόβλημα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.479
Reaction score
57.405
Ίσως τα ηχεία σου @Bhutia χρειάζονταν από πίσω τους λίγο boundary reinforcement άρα να μην ήταν τόσο μακριά από τοίχο. Τα salon 2 είναι θηρία …
Δεν γίνεται ν'απαντήσω σα να είχες προσέξει την πιο πρόσφατη σημείωση, αφού στο συγκεκριμένο χώρο οποιαδήποτε ηχεία έπαιζαν δικαναλικά υπό εναλλακτικές διαρρυθμίσεις ως προς τα τοιχώματα ακόμα και με προσθήκη sub η κατάσταση δεν ήταν χορταστική ιδίως κατά την απομάκρυνση εκ του MLP.

Έχω μόνο να υπενθυμίσω ότι οποιαδήποτε τόνωση ενέργειας στις πρώτες οκτάβες από την προσέγγιση σε τοιχώματα δεν έρχεται χωρίς παρενέργειες σε άλλες ζώνες και τομείς, εκτός και αν τα ηχεία είναι κατάλληλα για εντοιχισμό , δηλαδή να ενσωματώνονται στο τοιχωματικό όριο.
Δυστυχώς δεν ασχολήθηκε κάποιος με αυτό το κατά τη γνώμη μου σημαντικό σχόλιο.

Φυσικά και τα διαβασμένα και έμπειρα μυαλά του avsite έχουν βγάλει μαλλιά στα ...μαξιλαράκια των δακτύλων τους να μας εξηγουν με όλα τα μέχρι στιγμής ακράδαντα επιστημονικά δεδομένα ότι τα subs είναι απλά απαραίτητα, και ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης περί αυτού.

Ακόμα και αν έχεις τα Revel Ultima Salon 2.

Το θέμα που τίθεται όμως είναι όντως αν οι φυσικές χροιές πχ των ακουστικών οργάνων που παίζουν στις πρώτες 2-3 οκτάβες υπάρχει περίπτωση να αλλοιώνονται όταν υπεισέρχονται sub. Δηλαδή να φτάσει κάποιος να προτιμήσει να απενεργοποιήσει το ή τα sub και να βάλει τα μέγαλα του ηχεία να παίζουν full range για να ακούσει καλύτερα το μεγάλο τύμπανο στην ορχήστρα.. δηλαδή να ακούσει από ποιο ζώο είναι το τσιτωμένο πετσί του τυμπάνου. Και ας μην είναι τελικά ...full range το τύμπανο.

Ίσως κάποιοι ακροατές να μην εστιάζουν πχ σε στάθμες αναφοράς σε όλο το φάσμα χωρίς ίχνος περιττών ανακλάσεων και περιττού RT60, αλλά να εστιάζουν σε τέτοιου είδους λεπτομέρειες.

Εδώ κολλάει ο Αμίρ από το ASR που έχει τα Ultima Salon 2 και αρνείται να προσθέσει subs. Και μπορεί να αναρωτηθεί και κάποιος, με τι σκεπτικό παρήγαγε η Revel τα συγκεκριμένα μεγάλα ηχεία, τα οποία έχουν αυτά τα μάλλον εξαιρετικά specs ..από την πρώτη οκτάβα. Θα τα ήθελε άραγε με subs ή χωρίς η Revel αυτά τα ηχεία;

΄Η αλλιώς: Τί νόημα έχει να θέλει κάποιος να έχει τα Salon 2 και όχι κάτι άλλο, αν είναι να τους προσθέσει subs? 🤔

Τελικά έχει νόημα να έχει κάποιος τα Salon 2 σε οποιαδήποτε περίπτωση; Μήπως είναι από τα πιο άχρηστα ηχεία που παρήχθησαν ποτέ;😆
Απουσία sub δεν γίνεται να καταλάβεις τι...Hans.

ns.jpeg


Ηχεία όπως αυτά τα... Salon de Beaute χρειάζονται να πλαισιωθούν με σαμπάρες και όχι σαμπάκια. Ρώτα τον ακατονόμαστο που το παίζει τόσο cool αν τον παίρνει να έκανε κάτι τέτοιο με τη δέουσα χωροταξία και διαχείριση σήματος - δηλαδή αλλαγή σύνθεσης όλου του setup - στο σαλόνι του. Άμα τον έβρισκα σε όλα πειστικό θα γινόμουν και ο ίδιος... συνδρομητής του ASR.

Κατά τα άλλα, δες στο διαδίκτυο παρουσιάσεις των ME Geithain από εκθέσεις στο Μόναχο.
Ή απο τις περισσότερες ανακλάσεις και υπό διαφορετικές γωνίες που δημιουγεί ή επειδή χρειάστηκε λιγότερη επέμβαση να κάνει το dsp για να πάρεις την στρωτή απόκριση ή placebo γιατί είσαι γνωστός πολυκαναλίδης. :D

Εάν θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα ηχεία είναι σε θέση να γεμίσουν κατάλληλα έναν μεγάλο χώρο .... τότε εάν και στον μεγάλο χώρο θα χρειαστείς μεγαλύτερη ένταση, watt συγκριτικά με τον μικρό χώρο η μουσική αλλά και τα db δεν θα "ρουφιέται¨ ή θα νοιώθεις ότι δεν "αποδίδει" τα ανεμενόμενα λες και τα καταπίνει ο χώρος. Θα ανατποκρίνεται και καλύτερα στην αύξηση της έντασης. Ο μικρός χώρος αναλογικά είναι και λειτουργεί ως συμπίεση. Μετά απο κάποιο σημείο στον μικρό χώρο και αφού πιάσεις τις εντάσεις , όμως μετά όταν ανεβάζεις την ένταση τότε είναι σαν να την καταπίνει μαύρη τρύπα. Όσο και να ανοιγεις θα νοιώθεις ότι δεν ανταποικρίνεται στην αύξηση. Είναι γιατί τα κύματα αναπτύσσονται πλήρως και είναι και λιγότερα καθώς ανακλούνται λιγότερες φορές πριν τα (ότα θα τα έχει) συλλάβει το αυτί.
Προς το παρόν μαύρη τρύπα υπάρχει...στην κατανόηση του ανωτέρω κειμένου. Το διακύβευμα στον χώρο που παρουσίασα δεν είναι μόνο το μέγεθος αλλά και η ασυμμετρία στον διαθέσιμο όγκο. Καλώς ή κακώς η καλύτερη δράση για ομαλότερη φόρτιση είναι εισαγωγή περισσότερων παρόχων άμεσης ηχητικής ενέργειας.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.277
Reaction score
1.206
Δεν ξέρω αν είναι ξεκάθαρο πως:
Ένα ηχείο αναφοράς, θηρίο, με 3 8ιντσα δεν θα το κροσάρουμε με πιτσιρίκια σαμπάκια του χιλιάρικου.
Και πως το σημείο κρος δεν θα είναι το ίδιο για αυτό το ηχείο και ένα ηχείο με ένα 6ιντσο.

Επιπλέον πρέπει να ληφθεί πάντα υπόψιν η απόκριση του ηχείου στον χώρο. Εδώ οι μετρήσεις του συγκεκριμένου σε δύο διαφορετικά σαλόνια από το stereophile.
View attachment 351055

Προφανώς ακούγονται διαφορετικά. Τα δωμάτια έχουν άλλες διαστάσεις, διαφορετικές αποστάσεις από τα boundaries κτλ. Για να παίξουν τόσο καλά όσο τους αξίζει πρέπει να ισιώσουν μέχρι τα 200Hz. Αλλιως παραμορφώνουν την μουσική. Η κόκκινη καμπύλη έχει mode στα 30hz, -5db στην μισή δεύτερη οκτάβα, και ξανά στα 200hz.
Ενώ η μπλε, πολύ καλύτερη, έχει ένα πολύ ενοχλητικό mode στα 100hz. Θα λασπώνει το midbass, μεγάλο κρίμα.
(Μετά τα 300Hz, παίζουν περίπου ίδια)
Αυτά όλα κρύβουν την εξαιρετική ποιότητα του ηχείου. Πόσο; Αν το ακούσει κάποιος έτσι και μετά με multisub υπερυψηλης ποιότητας και ένα δυνατό πρόγραμμα RoomEq (όχι speaker eq) θα καταλάβει την διαφορά.

Γιατι γίνονται όλα αυτά; Γιατί κάτω από την συχνότητα Schroeder ο χώρος επιβάλλεται στο ηχείο, και η αντιμετώπιση πρέπει να απαντά σε αυτό το πρόβλημα.
Οκ αυτό είναι το τέλειο που περιγράφεις και πρέπει να κάνεις τέλεια δουλειά στην ενσωμάτωση και τέλεια επιλογή σε εξοπλισμό … Διαφορετικά μπορεί να ακούγεται χειρότερα
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.566
Reaction score
84.105
Οκ αυτό είναι το τέλειο που περιγράφεις και πρέπει να κάνεις τέλεια δουλειά στην ενσωμάτωση και τέλεια επιλογή σε εξοπλισμό … Διαφορετικά μπορεί να ακούγεται χειρότερα
Κάποιος που αποφασίζει να πάρει ηχεία αυτής της κατηγορίας, κυνηγάει το τέλειο, και πρέπει να έχει την οικονομική δυνατότητα για τα συνοδά τους, είτε αυτά είναι processors/dacs είτε subs είτε επαγγελματίας calibrators πρώτης γραμμής.
 

Μηνύματα
16.240
Reaction score
19.031
Δεν γίνεται ν'απαντήσω σα να είχες προσέξει την πιο πρόσφατη σημείωση, αφού στο συγκεκριμένο χώρο οποιαδήποτε ηχεία έπαιζαν δικαναλικά υπό εναλλακτικές διαρρυθμίσεις ως προς τα τοιχώματα ακόμα και με προσθήκη sub η κατάσταση δεν ήταν χορταστική ιδίως κατά την απομάκρυνση εκ του MLP.

Έχω μόνο να υπενθυμίσω ότι οποιαδήποτε τόνωση ενέργειας στις πρώτες οκτάβες από την προσέγγιση σε τοιχώματα δεν έρχεται χωρίς παρενέργειες σε άλλες ζώνες και τομείς, εκτός και αν τα ηχεία είναι κατάλληλα για εντοιχισμό , δηλαδή να ενσωματώνονται στο τοιχωματικό όριο.

Απουσία sub δεν γίνεται να καταλάβεις τι...Hans.

View attachment 351056

Ηχεία όπως αυτά τα... Salon de Beaute χρειάζονται να πλαισιωθούν με σαμπάρες και όχι σαμπάκια. Ρώτα τον ακατονόμαστο που το παίζει τόσο cool αν τον παίρνει να έκανε κάτι τέτοιο με τη δέουσα χωροταξία και διαχείριση σήματος - δηλαδή αλλαγή σύνθεσης όλου του setup - στο σαλόνι του. Άμα τον έβρισκα σε όλα πειστικό θα γινόμουν και ο ίδιος... συνδρομητής του ASR.

Κατά τα άλλα, δες στο διαδίκτυο παρουσιάσεις των ME Geithain από εκθέσεις στο Μόναχο.

Προς το παρόν μαύρη τρύπα υπάρχει...στην κατανόηση του ανωτέρω κειμένου. Το διακύβευμα στον χώρο που παρουσίασα δεν είναι μόνο το μέγεθος αλλά και η ασυμμετρία στον διαθέσιμο όγκο. Καλώς ή κακώς η καλύτερη δράση για ομαλότερη φόρτιση είναι εισαγωγή περισσότερων παρόχων άμεσης ηχητικής ενέργειας.
Τι ; Μόνο αυτό; Εγώ δεν κατάλαβα και άλλα που έγραψες πιο πρίν αλλά ντρέπομαι να ρωτήσω. Δεν πειράζει μισή ντροπή δική μου που λένε οπότε ας ρωτήσω.

α) Πως συσχετίζεις τους ιδιορυθμούς με την αύξηση της % παραμόρφωσης απο τα ηχεία (εξαιρώ το Sbir που μόνο σε αυτό μπορεί να συμβεί αυτό και πάλι εάν δεν το αντιμετωπίσεις σε συγκεκριμένη συχνότητα που μπορείς) και η οποία είναι τεχνικό χαρακτηρισρικό . Εάν εννοείς ότι απλώς το ίδιο ποσοστό θα ακούγεται δυνατότερα και άρα πιο αντιληπτό σε αυτή την συχνότητα ... δεν γνωρίζω και δεν ξέρω εάν έχει μελετηθεί κάπου και πόσο επηρρεάζει σαν αντίληψη αυτό την παραμόρφωση. Εκτός εάν μια παραμόρφωση α % σε σχέση με μια μικρότερη β % δυμιουργεί "άλλους" επιπρόσθετους ιδιορρυθμούς. Ούτε αυτό το γνωρίζω. Δεν το έχω ακούσει πουθενά.

β) Αντίθετα να χρησιμοποιήσεις dsp για να ομαλοποιήσεις τις όποιες ανισορροπίες τότε είναι που σίγουρα θα αυξηθεί πολύ η ενέργεια που πρέπει να εισάγεις στον χώρο και τότε θα αυξηθεί και η παραμόρφωση των περιβόητων subs που πρέπει να αναλάβουν την ομαλοποίηση. Και τι να αναλάβουν ; Τις συχνότητες που βγάζει ήδη το ηχείο με τα τρία οκτάιντζα ; Και πως κιόλας οι οκτάβες που αυτό το ηχείο έχει σχεδιαστεί κιόλας να αναλάβει και με την μικρότερη διατομή του μεγάφωνα μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει μεγαλύτερη απο ένα sub με μεγαλύτερη πιθανόν διάμετρο απο αυτά και που θα την αναλάβει ; Μιρκότερη θα έχει για αυτές τις συχνότητες. Εκτός και άλλων θεμάτων φαντάζομαι που κάνει κακό. Το κρός θα γίνει όπως λέει ο Ντιμιφουτ. Οπότε ;

γ) Αγού οι παρμαορφώσεις μετρούνται σε αυτά τα επίπεδα db που αναφέρεις και βγαίνει π.χ. ένα ηχείο 3-5% (ας πούμε όπως είπες) ... ξέρουμε πόσο θα είναι σε εμγαλύτερες στάθμες ; Μπορεί να είναι μόνο 4 % και άλλο να είναι 10 %. Απλώς δεν ξέρουμε τότε και δεν μπορούμε να υποθέσουμε τίποτε. Εξάρτάται και απο την θερμότητα και στο σχεδιασμό των πηνίων αλλά και απο το πλήθος των μεγφώνων (που στην περίπτωση αυτή είναι μάλιστα τρία). Α΄λλοι έχουν τέσσερα , κάτι Proac για αυτό ρωτάω. :D Μικρότερη θα είναι ή μάλλον δεν θα αυξάνεται με μεγάλο ρυθμό.

Όσον αφορά αυτό το πόστ εγώ απλώς προπάθησα να δικαιολογήσω την "αισθηση" αυτή που έχεις. Για ασυμμετρία επίσης δεν διάβασα τίποτε να αναφέρεται (πριν ποστάρω το δικό μου πόστ, τώρα δεν πρόλαβα να δώ τι γράφετε). Η ασυμμετρία είναι καλή στην περίπτωση των χαμηλών ανακλάσεων. Είναι κακή μόνο γιατί θες να την προβλέψεις για να την αντιμετωπίσεις με subs.
 

Μηνύματα
1.277
Reaction score
1.206
Κάποιος που αποφασίζει να πάρει ηχεία αυτής της κατηγορίας, κυνηγάει το τέλειο, και πρέπει να έχει την οικονομική δυνατότητα για τα συνοδά τους, είτε αυτά είναι processors/dacs είτε subs είτε επαγγελματίας calibrators πρώτης γραμμής.
Πες ότι το βρίσκει 8χιλ μεταχειρισμένο και βρίσκει και δύο ML monoblocs αλλά 6 . Δηλαδή 14χιλ . Γιατί θεωρείς δεδομένο ότι μπορεί να δώσει άλλα τόσα και περισσότερα για ενσωμάτωση sub και επεξεργαστή ; Γιατί θεωρείς ότι δεν θα είναι ικανοποιημένος;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.566
Reaction score
84.105
Γιατί θεωρείς ότι δεν θα είναι ικανοποιημένος;
Μπορεί να είναι ικανοποιημένος, ναι. Εξήγησα τι χρειάζεται για να είναι πάρα πολύ ικανοποιημένος.
Πες ότι το βρίσκει 8χιλ μεταχειρισμένο και βρίσκει και δύο ML monoblocs αλλά 6 . Δηλαδή 14χιλ . Γιατί θεωρείς δεδομένο ότι μπορεί να δώσει άλλα τόσα και περισσότερα για ενσωμάτωση sub και επεξεργαστή ;
Ας τα πάρει και αυτά μεταχειρισμένα.
Ή ας πάρει φτηνότερους ενισχυτές να του περισσέψουν.
Ή ας πάρει μικρότερα Revel και τα απαραίτητα.

Οπως σου είπα και χτες:
Ολα έχουν γραφτεί. Πάρε το θρεντ από την αρχή.
Δεν νομίζω πως κάποιος θα μπει στον κόπο να τα ξαναεξηγήσει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.479
Reaction score
57.405
Τι ; Μόνο αυτό; Εγώ δεν κατάλαβα και άλλα που έγραψες πιο πρίν αλλά ντρέπομαι να ρωτήσω. Δεν πειράζει μισή ντροπή δική μου που λένε οπότε ας ρωτήσω.

α) Πως συσχετίζεις τους ιδιορυθμούς με την αύξηση της % παραμόρφωσης απο τα ηχεία (εξαιρώ το Sbir που μόνο σε αυτό μπορεί να συμβεί αυτό και πάλι εάν δεν το αντιμετωπίσεις σε συγκεκριμένη συχνότητα που μπορείς) και η οποία είναι τεχνικό χαρακτηρισρικό . Εάν εννοείς ότι απλώς το ίδιο ποσοστό θα ακούγεται δυνατότερα και άρα πιο αντιληπτό σε αυτή την συχνότητα ... δεν γνωρίζω και δεν ξέρω εάν έχει μελετηθεί κάπου και πόσο επηρρεάζει σαν αντίληψη αυτό την παραμόρφωση. Εκτός εάν μια παραμόρφωση α % σε σχέση με μια μικρότερη β % δυμιουργεί "άλλους" επιπρόσθετους ιδιορρυθμούς. Ούτε αυτό το γνωρίζω. Δεν το έχω ακούσει πουθενά.

β) Αντίθετα να χρησιμοποιήσεις dsp για να ομαλοποιήσεις τις όποιες ανισορροπίες τότε είναι που σίγουρα θα αυξηθεί πολύ η ενέργεια που πρέπει να εισάγεις στον χώρο και τότε θα αυξηθεί και η παραμόρφωση των περιβόητων subs που πρέπει να αναλάβουν την ομαλοποίηση. Και τι να αναλάβουν ; Τις συχνότητες που βγάζει ήδη το ηχείο με τα τρία οκτάιντζα ; Και πως κιόλας οι οκτάβες που αυτό το ηχείο έχει σχεδιαστεί κιόλας να αναλάβει και με την μικρότερη διατομή του μεγάφωνα μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει μεγαλύτερη απο ένα sub με μεγαλύτερη πιθανόν διάμετρο απο αυτά και που θα την αναλάβει ; Μιρκότερη θα έχει για αυτές τις συχνότητες. Εκτός και άλλων θεμάτων φαντάζομαι που κάνει κακό. Το κρός θα γίνει όπως λέει ο Ντιμιφουτ. Οπότε ;

γ) Αγού οι παρμαορφώσεις μετρούνται σε αυτά τα επίπεδα db που αναφέρεις και βγαίνει π.χ. ένα ηχείο 3-5% (ας πούμε όπως είπες) ... ξέρουμε πόσο θα είναι σε εμγαλύτερες στάθμες ; Μπορεί να είναι μόνο 4 % και άλλο να είναι 10

%. Απλώς δεν ξέρουμε τότε και δεν μπορούμε να υποθέσουμε τίποτε. Εξάρτάται και απο την θερμότητα και στο σχεδιασμό των πηνίων αλλά και απο το πλήθος των μεγφώνων (που στην περίπτωση αυτή είναι μάλιστα τρία). Α΄λλοι έχουν τέσσερα , κάτι Proac για αυτό ρωτάω. :D Μικρότερη θα είναι ή μάλλον δεν θα αυξάνεται με μεγάλο ρυθμό.

Όσον αφορά αυτό το πόστ εγώ απλώς προπάθησα να δικαιολογήσω την "αισθηση" αυτή που έχεις. Για ασυμμετρία επίσης δεν διάβασα τίποτε να αναφέρεται (πριν ποστάρω το δικό μου πόστ, τώρα δεν πρόλαβα να δώ τι γράφετε). Η ασυμμετρία είναι καλή στην περίπτωση των χαμηλών ανακλάσεων. Είναι κακή μόνο γιατί θες να την προβλέψεις για να την αντιμετωπίσεις με subs.
Πρώτη φορά ...

Οι παραμορφώσεις αναμένονται να γίνονται μεγαλύτερες όσο ανέρχονται οι στάθμες αφού αυξάνει εκθετικά η θερμική καταπόνηση στο ηχειακό σύστημα. Ο συσχετισμός επίσης με ιδιόρρυθμους έγκειται στο ενδεχόμενο κάποια συνιστώσα από παραμόρφωση ευρισκόμενη εκ των πραγμάτων σε ανώτερη συχνότητα όπου θα είχε ούτως ή άλλως ανώτερη ακουστότητα να έπεφτε και σε ζώνη ανεξέλεγκτου ιδιορρυθμού. Επομένως η αμοιβαία εξουδετέρωση επιμέρους ιδιορρυθμών χάρη σε πολλαπλά sub - εννοείται με κατάλληλη χωροταξία και διαχείριση σήματος - συντελεί στη μείωση ακουστότητας για τις εγγενείς τους αρμονικές παραμορφώσεις.
Πες ότι το βρίσκει 8χιλ μεταχειρισμένο και βρίσκει και δύο ML monoblocs αλλά 6 . Δηλαδή 14χιλ . Γιατί θεωρείς δεδομένο ότι μπορεί να δώσει άλλα τόσα και περισσότερα για ενσωμάτωση sub και επεξεργαστή ; Γιατί θεωρείς ότι δεν θα είναι ικανοποιημένος;
Ορίστε πώς καλύπτονται μεγάλοι χώροι από ηχεία με βεληνεκές ισοδύναμο των Revel Salon ...
High End 2019: Musikelectronic Geithain
Artnovion

Ιδού και πώς... δεν καλύπτονται :
IMG_20191105_153001.jpg

Συνέχεια με πιο συνηθισμένα ηχεία ...
Q Acoustics 5040 με την παρακάτω ανηχοϊκή απόκριση:


Ας δούμε πώς μεταφράζεται αυτή στον χώρο του John Atkinson απουσία sub:

Amber Alert για τις ...τέσσαρες πρώτες οκτάβες.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.605
Μηνύματα
2.946.000
Members
38.207
Νεότερο μέλος
Babis Ef
Top